Spiritueel Ondernemers Netwerk

Hallo beste mensen,
Ik zou graag willen vertellen over hoe dromen je op weg kunnen helpen. Wanneer je moet luisteren naar je gevoel of wanneer je moet luisteren naar je verstand. Tevens zou ik iets willen vertellen over het alchemistisch proces. Hoe je eigen vrouwelijke en mannelijke krachten samen kunnen stromen en hoe je dit kunt zien in een droom.
Er is zoveel te vertellen. Wie doet er met me mee?

Weergaven: 108

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Volgens mij doet iedereen mee, maar ik zal een aanzet doen:
Wanneer moet je luisteren naar je gevoel en wanneer naar je verstand?
Wat is een alchemistisch proces?
Je legde me al eens uit dat vrouwen in mijn droom (van mijn leeftijd) de vertegenwoordiging zijn van het vrouwelijke aspect in mij. En dat oude mensen wijsheid vertegenwoordigen. Zijn er meer vuistregels voor interpretatie?
Beste Theo,
Ik zal je een drom van mezelf geven toen ik 23 jaar was. Ik droomde dat ik een legen gymzaal zag. Opeens stond ik voor een spiegel. Ik zag duidelijk dat mijn hoofd eraf was geweest. Nu zat er zwart opgedroogde bebloede 'ritssluiting'.
De uitleg is dat mijn ratio (het denken) het won van het gevoel. dat dit wankelde is te zien aan de 'ritssluiting'. Ik kon mijn hoofd er zo weer opzetten. Mijn gevoel was leeg wat te zien is in het beeld van de lege gymzaal. Dit had te maken met het gevoel tegenover mijn ouders. Mijn ratio zei: 'Laat maar'. Maar mijn gevoel kreeg meer en meer de overhand.
Ik luisterde en handelde er naar. Ik kreeg mijn ouders weer terug na een periode van elkaar 15 en 16 jaar niet te hebben gezien.Mijn hart wist het, de droom wist het. Diep in mijzelf wilde ik weer contact. Het contact wat ik zelf had gebroken.

Een droom waar je moet luisteren naar je verstand kan je ook wel geven, Kan dat een ander keer? Anders wordt het te laat.
Het alchemistisch proces is het leven zelf. De droom helpt je hierbij. Het heeft alleen een iets ander taal dan iemand wellicht gewend is.
Een voorbeeld is deze droom van een vrouw: 'Ik ben bij een vriendin. We praten wat. dan moet ik weg. Ik blijf toch nog even en zij versiert de kerstboom. Er hangen allemaal lichtjes in. Maar het is lang geen kerst. Toch vind ik het mooi.' Het leven is soms een zoektocht met al zijn verwikkelingen. Deze zoektocht met al zijn verwikkelingen waaronder nare botsingen, heet de 'putrefactio'in de alchemie.Het is de verrotting.
In mijn tweede boek wat in oktober uit komt staat hier meer over. Ik stop nu met typen omdat het anders te laat wordt.
Over ander vuistregels kan ik heel veel vertellen. Een gang, een straat, het strand staat voor een overgang bijvoorbeeld.
Aaaargh, ik moet nu echt gaan. Alvast bedankt voor je reactie en tot een andere keer, oke?
Groten jacqueline Voskuil.

Antwoorden op discussie

RSS

richting geven aan
je leven en werk
"beschrijft de essentie van 'persoonlijk leiderschap'
in werk en leven"

"lees dit boek en je weet alles"

meer reacties...
te koop bij:
managementboek.nl

"Wil je weten wie je bent en wat je hier te doen hebt?"