Spiritueel Ondernemers Netwerk

Hallo SON-ners,

Vandaag heb ik mijn eerste blog geplaatst op de website van de serie Spiritualiteit werkt. In november komt er namelijk een boek van mij in die serie uit die gaat over vermoeidheid. Ik nodig jullie van harte uit om er eens een kijkje te nemen: http://www.spiritualiteitwerkt.nu/index.php/-bij-vermoeidheid. Het lijkt me erg leuk om een levendige blog met veel reacties te krijgen over spiritueel omgaan met je dagelijkse beslommeringen. Voor mensen met vermoeidheid lijken die beslommeringen vaak wat groter, maar dat wil niet zeggen dat mensen zonder vermoeidheid er geen last van hebben of er niet over mee kunnen bloggen. Daarom wil ik graag veel mensen op mijn blog attent maken. Is er iemand in het SON die me daarvoor goede tips kan geven? Zijn er slimme sites waar ik mijn blog kan aankondigen?

Alvast bedankt,

groeten, Anne-Christine Staals

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Wellicht kun je hier wat meer vertellen over jouw visie.

Ik verwachtte op de link-site een inhoudelijk verhaal, ervaringen, ideeën maar ik zie voornamelijk verwijzingen naar boeken die men kan bestellen. Misschien heb ik niet goed gekeken maar ik kon dat niet vinden.

Kun je wat meer 'weggeven' over jouw ervaringen en jouw aanpak?

Hierop reageren

Hallo Bert-Jan,

Mijn visie op vermoeidheid is hetzelfde als op alle andere zaken die zich in je leven voordoen: verwelkom ze en geef er een zin aan. Als je accepteert dat je moe bent, kunt je er op een veel positievere manier mee omgaan en zijn de stappen die je zet om je vermoeidheid te verlichten ook effectiever. Wat voor stappen je dan allemaal kunt zetten en waar je dan tegen aan kunt lopen, daar gaat mijn blog over.

Ik wist niet dat het de bedoeling was om hier een inhoudelijk verhaal te zetten en hoopte ook met een vraag bij jullie terecht te kunnen. Mijn gedachtegang was: Spirituele ondernemers kunnen me vast tips aan de hand doen waar ik mensen kan uitnodigen om te reageren op mijn blog waar het inhoudelijk verhaal staat.

Ik denk trouwens dat je op de introductiepagina van mijn boek bent blijven hangen. De link naar mijn blog staat onderaan. De rechtstreekse link naar mijn blog was zo'n raar URL-adres, dat ik die niet genomen heb. Achteraf spijtig, want het was niet mijn bedoeling je nu al op te roepen om een boek te bestellen dat pas in november uitkomt. Dat doe ik te zijner tijd wel ;-)

groeten, Anne-christine

Hierop reageren

Hallo Anne-Christine,

Mijn ervaring is dat spiritualiteit niet altijd hoeft te helpen bij vermoeidheidsklachten. Hangt er maar net vanaf wat je op spiritueel gebied doet. In eerste instantie ben ik juist opgebrand geraakt toen ik deel uit maakte van een spirituele organisatie. Mijn hele leven stond toen in het teken van mezelf ontwikkelen, een bijdrage leveren aan de wereld, met (innerlijke) vrede bezig zijn.

Ik dacht toen dat ik ME had, nu denk ik dat ik opgebrand was geraakt. Eerder een burn-out. Mijn idee daarover is veranderd doordat ik er achter kwam dat ik heldervoelend ben. Dat ik erg veel oppik van anderen. Sinds ik daarmee heb leren omgaan ben ik nooit meer moe. Komt heldervoelendheid ook aan bod in jouw boek?

Ik schrijf zelf ook een blog, nl. over Intuïtief leven hoe doe je dat? Zie http://intuitief-leven.blogspot.com. Ik denk dat het aansluit bij jouw onderwerp. Gaan twitteren kan ook helpen heb ik gemerkt.

Succes en hartelijke groeten van Wonieka

Hierop reageren

Hallo Wonieka,

Ik snap helemaal wat je bedoelt en ik herken het ook. Persoonlijke ontwikkeling vind ik al lange tijd belangrijk en dus was ik daar veel mee bezig. Maar op de een of andere manier was het vooral een hoofd-ding en maakte ik niet echt contact met het leven. Ik deed teveel mijn best. Vorig jaar heb ik spiritualiteit voor mezelf anders gedefinieerd als openstaan voor het leven en sindsdien merk ik dat het stukken beter gaat met mij en met mijn energieniveau. Heldervoelendheid komt niet voor in mijn boek. Wel stip ik even hooggevoeligheid aan, omdat ik van twee therapeuten te horen kreeg dat die hooggevoeligheid de oorzaak van mijn vermoeidheid was. Ik heb bij een workshop van de Sedonamethode gemerkt dat dit niet het geval is. Het is misschien wel een factor die meespeelt, maar het is zeker geen oorzaak geweest.

Ik denk dat onze blogs inderdaad overlap hebben, want intuitief leven is ook openstaan voor wat er hier en nu gebeurt en daar op reageren. Ik ga eens lezen!

Van Twitteren snap ik nog helemaal niets, ik kreeg de tip ook al van een collega. Het wordt tijd dat ik daar eens ga kijken. Bedankt!

groetjes, Anne-Christine

Hierop reageren

Hallo Anne-Christine,

Ik ben ook slechts een bezoeker van deze site en sprak uit persoonlijke titel. Wat is de link naar de blog?

Bert-Jan

Anne-Christine Staals zei:
Hallo Bert-Jan,
Mijn visie op vermoeidheid is hetzelfde als op alle andere zaken die zich in je leven voordoen: verwelkom ze en geef er een zin aan. Als je accepteert dat je moe bent, kunt je er op een veel positievere manier mee omgaan en zijn de stappen die je zet om je vermoeidheid te verlichten ook effectiever. Wat voor stappen je dan allemaal kunt zetten en waar je dan tegen aan kunt lopen, daar gaat mijn blog over.
Ik wist niet dat het de bedoeling was om hier een inhoudelijk verhaal te zetten en hoopte ook met een vraag bij jullie terecht te kunnen. Mijn gedachtegang was: Spirituele ondernemers kunnen me vast tips aan de hand doen waar ik mensen kan uitnodigen om te reageren op mijn blog waar het inhoudelijk verhaal staat.

Ik denk trouwens dat je op de introductiepagina van mijn boek bent blijven hangen. De link naar mijn blog staat onderaan. De rechtstreekse link naar mijn blog was zo'n raar URL-adres, dat ik die niet genomen heb. Achteraf spijtig, want het was niet mijn bedoeling je nu al op te roepen om een boek te bestellen dat pas in november uitkomt. Dat doe ik te zijner tijd wel ;-)

groeten, Anne-christine

Hierop reageren

Hoi Bert-Jan,

de link is http://www.spiritualiteitwerkt.nu/index.php/-bij-vermoeidheid/75-he...

Het gekke is echter dat je nog helemaal niet kunt reageren. Ik heb al een mail gestuurd naar de webbeheerder, want op de blogs van de andere schrijvers kan het wel. Ik hoop dat het morgen geregeld wordt, want ik vind juist het gesprek naar aanleiding van een blog zo leuk.

groeten, Anne-Christine

Hierop reageren

Opgelost, iedereen kan nu reageren op mijn blog. De link is iets veranderd.

http://www.spiritualiteitwerkt.nu/index.php/-bij-vermoeidheid/76-he...

groeten, Anne-Christine

Hierop reageren

Hierop reageren

RSS

Info

Theo Buijsrogge Theo Buijsrogge heeft dit netwerk opgezet op Ning.
Spirtituele vacatures, een baan die past bij je spirituele ontwikkeling
Blizevents - Into the essence of being
EnlightenNext Magazine
CoachingNet
De Bewustzijnsfabriek

Badge

Bezig met laden...

© 2009   Gemaakt op Ning door Theo Buijsrogge.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden