Spiritueel Ondernemers Netwerk

Contact gezocht met mensen die het verlicht/volmaakt/echt zijn of kortweg het Zijn hebben gerealiseerd.

Ik wil graag in contact komen met mensen die het verlicht/volmaakt/echt zijn of kortweg het Zijn, het doel van spirituele ontwikkeling, hebben gerealiseerd.

Reden.

Het niet-Zijn, beter bekend als het ego, is de staat van gevangenschap van de materie, de dualiteit, en daarmee de staat van onbalans die zelfdestructief is. Aangezien die zelfdestructie nu een climax nadert, is het van cruciaal belang dat we ons bevrijden van ons ego en daarmee het verlicht/volmaakt/echt zijn of kortweg het Zijn realiseren waar we al sinds het begin van ons bestaan maar tot nu toe tevergeefs naar streven. In vooral de spirituele wereld zijn er ontelbare methoden die beweren het Zijn of andere benamingen daarvoor dan wel eigenschappen van het Zijn als balans, Kracht, mededogen, rust, e.d. te realiseren. Er zijn inmiddels zo veel methoden dat door de bomen het bos oftewel het geheel, het universele, niet meer gezien kan worden. In de spirituele wereld wordt verondersteld dat er vele wegen naar Rome oftewel naar het Zijn zijn. Volgens mij geldt dat wel voor de nodige confrontatie met onszelf als kans voor het realiseren van het Zijn, maar niet voor het benutten van die kans. Met behulp van innerlijke gidsen heb ik die kans benut. Gedurende 7 jaar hebben zij mij de universele Weg naar het Zijn, die door het leven zelf gedirigeerd wordt, laten ervaren. Een Weg die begin januari 2000 is afgerond en die ik nu aanduid als zijnsontwikkeling. Om als samenleving het Zijn te kunnen realiseren vind ik het van belang een expertgroep te vormen van mensen die het Zijn hebben gerealiseerd en daar voor uitkomen. Ik heb naar die mensen gezocht, maar tot op heden niet gevonden. Daarom deze oproep.

Doel

Het vormen van een expertgroep die de samenleving informeert over het Zijn en zijnsontwikkeling en mensen coacht in zijnsontwikkeling.

Meer informatie. Zie www.nlbe.nl en www.nlbe.nl/boek

Aanmelding via post@nlbe.nl

Opmerking

Het is niet mijn bedoeling hier over het Zijn en de ontwikkeling ervan te discussiëren.

Weergaven: 668

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Hoi Frank,

Dank voor je info. Ik zie daar echter geen mensen die uitkomen voor hun verlicht/volmaakt/echt Zijn.

Hartelijke groet,

Cor

Beste Frank,

Ik vind het op zijn zachtst gezegd ongepast om mijn oproep te gebruiken voor het maken van reclame voor een zaak waar jij in gelooft. Dat pleit wat mij betreft niet voor die zaak. Als jij mensen kent die voldoen aan mijn oproep, vraag ze dan zich hier te melden in plaats van reclame voor ze te maken. Ik verzoek je je bericht te verwijderen als dat kan.

Groet,

Cor

Euhm. Beste Cor, volgens mij denken mensen hier alleen maar met je mee, waarbij andere ingangen worden aangereikt ipv alleen dit netwerk....
Volledig aan jou om er wel/niet wat mee te doen.
Het is vanuit een goed hart.

Mijn persoonlijke gedachte:

Ik denk dat je lang kunt zoeken naar de 'Homo Luminus'... Als je die beperking/belemmering weghaalt, dan zijn er voor jouw gestelde doel behoorlijk veel mensen bereid/beschikbaar.

Beste Eva, dank voor je reactie en je aanbeveling. Ik vind het fijn dat mensen meedenken, maar laten ze dat dan doen overeenkomstig mijn verzoek en deze plek niet gebruiken voor reclame.

Ik denk dat het inderdaad lang zoeken is naar de 'Homo Luminus', maar ik vind die zoektocht wel erg interessant. Zeker gezien het feit dat er zo ontzettend veel mensen zijn die menen anderen er naartoe te kunnen begeleiden. Als zij niet verlicht zijn of bezig zijn met zijnsontwikkeling (de universele Weg naar het Zijn) dan kunnen ze wat mij betreft mensen er ook niet naartoe begeleiden. Dat betekent natuurlijk niet dat die mensen geen goed werk doen, maar dat wat ze doen aangeduid kan worden als ego-spiritualiteit of spiritueel materialisme dat gericht is op het realiseren van een prettig gevoel terwijl het Zijn dat niet is (het is het één zijn met de waarnemer van prettige en onprettige gevoelens, genaamd het Ware Zelf). Ik vind dat het nu noodzakelijk is dit spiriteel materialisme te evolueren naar dat wat daadwerkelijk het Zijn realiseert. Zonder de 'Homo Luminus' kan dat niet. Vandaar mijn oproep.

Aan de hand van het voorgaande hoop ik dat je begrijpt dat ik die beperking/belemmering niet weg kan laten, ook al meldt zich niemand aan. Dat is dan maar zo en geeft mij een redelijk beeld van de staat van verlichting van Nederland in het algemeen en de spirituele wereld in het bijzonder.

Mensen die meer over zijnsontwikkeling willen weten dan wel het willen beoefenen, kunnen via post@nlbe.nl contact met me opnemen.

Beste Cor,

Ik denk dat mensen die het Zijn hebben bereikt ergens op een geestelijke bergtop zitten, de weg ernaartoe was smal en vol met rotsblokken, de ene naar andere hindernis hebben ze moeten nemen, die weg is zonder andere mensen, moeilijk om met ze in kontakt te komen omdat je eerst moet zorgen dat je ook op die bergtop komt :-)

Met nederige groet,

Marian

Ik ben het met Marian eens... Daarbij, de 'verlichte' mensen die ik sporadisch heb mogen ontmoeten, en dat zijn er maar 2 geweest in mijn hele leven, zijn vooral diegenen die zich niet (meer) op internet als zodanig profileren...en zich ook niet (meer) als zodanig herkennen.

Zij zijn de 'wanderers' onder ons, slechts daar aanwezig waar ze nodig zijn. En de meesten zijn gewoon niet meer lijfelijk onder ons aanwezig.

Beste Marian en Eva.

Bedankt voor jullie reactie.

Met alle respect, maar ik zie dat jullie de fout maken die vrijwel in de hele spirituele wereld wordt gemaakt en dat is de veronderstelling dat het (verlicht/volmaakt/echt) Zijn een bepaalde manier van zijn en doen is.

Niet specifiek, Cor. Het zijn in mijn ogen vnl. mensen die hun eigen kompas volgen, en zich niet meer identificeren met 'groepen' op internet of zichzelf zodanig profileren als 'verlicht'. Het zijn die mensen, die op de meest eenvoudige wijze leven, op hun eigen manier, wat niet bij het gros van de mensen (en de bijbehorende opvattingen) past. Gewoon zichzelf. En dat soort mensen vind je vnl gewoon op straat, bij de kassa, in het bos, bezig met dieren en mensen (al dan niet als vrijwilliger, trainer, coach), etc. Mensen die anderen helpen op hun eigen-wijze op een heel natuurlijke manier. De meest "bijzondere" mensen kom ik althans 'daarbuiten' tegen. En meestal 'gewoon' per ongeluk :)

Je blijft specifiek Eva. Verder ben je ongenuanceerd over wat gewoon is, wat zichzelf is, wat eigen is. Als ik je goed begrijp vind je, binnen enkele randvoorwaarden zoals 'niet profileren als verlicht', iedereen gewoon. Waarom zijn ze dan op zoek naar balans, naar harmonie, naar zichzelf, naar vrijheid, naar eenheid, naar vervuldheid, naar eenvoud, naar geluk, naar God, naar duurzaamheid, enz. enz.? Het antwoord is: omdat ze het Zijn niet gerealiseerd hebben. Misschien toch goed om je in het Zijn te verdiepen. Lees bijvoorbeeld mijn boek 'Zijn: de ideale wereld'.

beste Cor,

Naar mijn mening is verlicht zijn niets anders dan het christusbewustzijn, ofwel het goddelijke in jezelf. En in mijn beleving is het zo dat je dit niet in één enkel leven kunt bereiken. Je bent pas verlicht als je jezelf kent. De meeste mensen kennen zichzelf in de rol als vader of moeder, als werknemer of werkgever, als man of vrouw maar weten niet wie ze zijn. Ze worden geconditioneerd tijdens hun opvoeding en de maatschappij. Daarbij is de mens ook heel wisselvallig. Wie ben je als je ziek wordt of als je onderworpen wordt aan hongersnood of aan oorlog of je wordt opgesloten in een concentratiekamp. Naar mijn mening moet je eerst deze elementen hebben doorstaan wil je jezelf kennen. En daar zijn meerdere levens voor nodig, evolutie> vastzitten in de materie, creatie. Wie ben je als je warm bij de kachel zit en wie ben je als je huis 4 meter onder water staat....

Beste Marian,

Het Zijn is het één zijn met God, met het geheel, met het leven zelf, met de singulariteit van het zwarte gat dat mysterie is en dus niet te kennen is. Verder is het Zijn in overgave aan de Wil daarvan die vanzelfsprekend ook niet gekend, maar alleen ervaren kan worden. Meer weten? Lees mijn boek 'Zijn: de ideale wereld'

Beste Cor,

Dank je voor de aanbeveling van je boek. Lijkt me zeer interessant om te lezen.

Cor Bijl zei:

Beste Marian,

Het Zijn is het één zijn met God, met het geheel, met het leven zelf, met de singulariteit van het zwarte gat dat mysterie is en dus niet te kennen is. Verder is het Zijn in overgave aan de Wil daarvan die vanzelfsprekend ook niet gekend, maar alleen ervaren kan worden. Meer weten? Lees mijn boek 'Zijn: de ideale wereld'

Antwoorden op discussie

RSS

richting geven aan
je leven en werk
"beschrijft de essentie van 'persoonlijk leiderschap'
in werk en leven"

"lees dit boek en je weet alles"

meer reacties...
te koop bij:
managementboek.nl

"Wil je weten wie je bent en wat je hier te doen hebt?"
"authentiek, overzichtelijk, helder en enorm inspirerend"