Spiritueel Ondernemers Netwerk

Wat word er bedoelt als mensen zeggen :

- aanwezig zijn?
- gegrond zijn?
- gecentreerd zijn?

welke boeken sluiten goed aan op dit onderwerp? (praktisch)

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Hi Arvind, alle spirituele boeken gaan daar over.
Praktisch, geef een voorbeeld waar jij tegenaan loopt, dan kun je daar boeken bij aan bevelen.
groetjes ruud

Hierop reageren

Mij is destijds het boek Tao of leadership aanbevolen - hier begon mijn interesse in spiritualiteit te groeien -. De persoon in kwestie vertelde mij dat ik effectiever zou zijn als ik hieraan zou werken.

Het boek staat vol met voorbeelden, maar niet hoe ik dit zelf via meditatie zou kunnen cultiveren.

Als ik aanwezig ben in gesprekken, bewust ben van wat er door mijn lichaam afspeelt, word ik emotioneel overweldigd als deze te intens worden. Soms ben ik hier erg gevoelig voor. Voordat ik aan mijn zoektocht begon om mijn aanwezigheid ( presence en awareness) te laten groeien/versterken had ik dit soort problemen nooit. Nu ben ik hier nog niet zo lang mee bezig en ben ik eigenlijk meer opzoek naar praktische doe-deze-meditatie om meer - aanwezig te zijn( een sterke aanwezigheid te ontwikkelen ) , sterk gegrond, en gecentreerd( centered) te zijn.

Het is voor mij meer een probleem dat zich in alle invalshoeken van mijn intereacties afspeelt. Kan het niet specifieker dan dit maken.

Met vriendelijke groet,

- Arvind

Hierop reageren

aanwezig zijn: werkelijk met de hele aandacht in moment zijn, op de plek en bij het thema of activiteit

gegrond zijn: mijn eigen ervaring is dat je gegrond raakt als je jezelf inside out werkelijk kent, ook tot in de kern van je ziel en negatieve dingen opruimd en/of transformeerd, oude wonden heelt

gecentreerd zijn: hier kom je door het voorgaande te doen en dan bij je buik terecht te komen, in je center, rond de navelstreek en ook daar opgeruimd te hebben

Aan boeken heb je alleen helemaal in het begn van je innerlijke tocht iets, daarna zijn ze alleen maar hinderlijk heb ik mogen ervaren. Hoe meer je in jezelf terecht komt hoe meer je voelt en via je intutie binnen krijgt voor de verdere weg. Als daar boeken bij passen komen deze vanzelf op je weg, net zoals andere hulpbronnen.

Wat mij in het begin zeer geholpen heeft zijn numerologie en astrologie. Gevolgd door kijken naar mijn kinderen, de mensen die me stoorden en de mensen waarmee ik ruzie kreeg - allemaal spiegels van de eigen innerlijke werkelijkheid. Wij mensen lossen namelijk liever hetgeen dat ins ons schuilt aan de buitenkant bij iemand anders op.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Hierop reageren

Hallo Arvind,

Wat je beschrijft is een bekend probleem, daar ben je niet de enige mee!
Als je je hele leven gewend bent om je aandacht meer naar de buitenwereld gericht te hebben (bewust of onbewust) dan is het niet meer dan normaal dat je er aan moet wennen als je je aandacht naar binnen richt. En omdat je hele leven zich van alles heeft opgestapeld in je binnenwereld, zonder dat dit een kans had om geuit en verwerkt te worden, worden deze gevoelens aangeraakt en voelbaar. Dat is gewoon wat er gebeurt als je je aandacht naar je binnenwereld richt. Dat hoeft ook geen enkel probleem te zijn, als je weet hoe je daar mee om moet gaan. En als je jezelf in de fase van je innerlijke onderzoek toestemming geeft om dit te mogen leren!
Het werk wat ik doe, Conscious Coaching, is er op gericht mensen op een praktische manier te leren omgaan met hun binnenwereld, met hun emoties. Conscious Coaching geeft ook veel verlichting (letterlijk !) doordat er tijdens de sessies al een hoop losgelaten mag worden. Helaas is er nog geen boek over, dat verschijnt pas dit najaar. Ik zal je daarvan op de hoogte houden, als je dat wilt.
Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, bel of mail me dan gerust!

Met vriendelijke groet,

Marion Gulpers

Hierop reageren

Hallo Arvind
gegrond/gecentreerd zijn kan ook betekenen: "sterk in je eigen schoenen staan" of "met beide benen op de grond", of weer anders gezegd: je niet (negatief) laten beinvloeden door de energie van anderen en/of je ermee te identificeren.
Groet,
Arlette

Hierop reageren

Hierop reageren

RSS

Info

Theo Buijsrogge Theo Buijsrogge heeft dit netwerk opgezet op Ning.

Start je eigen netwerk!

Badge

Bezig met laden...

© 2009   Gemaakt op Ning door Theo Buijsrogge.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden

Spirtituele vacatures, een baan die past bij je spirituele ontwikkeling
Blizevents - Into the essence of being
EnlightenNext Magazine
De Bewustzijnsfabriek