Spiritueel Ondernemers Netwerk

Acquisitie, klanten werven, verkopen het is een activiteit die voor iedere ondernemer van levensbelang is. Gaat een Spiritueel Ondernemer hier anders mee om dan een gemiddelde ondernemer?

Acquisitie is bij uitstek een activiteit die gekoppeld is aan het ego. Het ego gaat uit van een maakbare wereld. Het ego vindt zichzelf geweldig en zal zichzelf in stand houden door zich te laten gelden."Ik zal deze doelen wel bereiken" ;  "Ik kan het" ; "Ik ben een winnaar".  Het zijn kreten van het ego. Begrijp me goed, er is in mijn ogen niets slecht aan acquisitie of verkopen, zoals ik al zei: Het is van levensbelang voor een ondernemer of zelfstandige.

Zelf ben ik erg geïnteresseerd in synchroniciteit. Ik probeer het leven te volgen zoals het zich ontvouwt. Als je de werken van Jaworski, Jung, Eckhart Tolle en Jeff Foster leest, hebben wij zelf weinig invloed op het verloop van ons leven. We zijn als een blad aan de boom. Wij bewegen niet, maar worden bewogen. Zo ook voor het werk wat ons toekomt. Dat wat op ons af komt, of niet op ons af komt, is dat wat we nodig hebben voor onze ontwikkeling. Het met wilskracht (ego) najagen van doelen heeft dus weinig zin.

Maar wat dan wel?  Stilzitten? Richten op ontwikkeling?

Hoe gaat u hier mee om?

Jaap Nieuwenhuijzen

School voor Ontwikkeling

Weergaven: 238

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Acquisitie zou je kunnen verdelen in mannelijk en vrouwelijk.

Mannelijke acquisitie is actief en extravert. Het gaat hierbij om het actief zoeken naar en benaderen van mogelijke klanten. Vrouwelijke acquisitie gaat meer over uitstralen en aantrekken.

Ik werk louter met vrouwelijke acquisitie. Ik concentreer mij op mijn producten en de wijze waarop deze gepresenteerd worden. De klanten komen dan vanzelf.

Ik ga niet de straat op om mensen mijn gerechten te verkopen. Ik bereid een maal en de geur verspreid zich over straat.

Dit is persoonlijk. Ik weet dat er ondernemers zijn die graag actief acquireren.

Om mijn magnetisme te vergoten, plaats ik mij in een gemoedstoestand van rijkdom en overvloed. Dit is wellicht de meeste krachtige vorm van aantrekking.

Groetjes,

Bert-Jan

Beste Bert-Jan,

Bedankt voor je inspirerende antwoord. Mooi uitgelegd.

Kun je nog iets meer vertellen over het vergroten van je magnetisme door de "gemoedstoestand van rijkdom en overvloed"?

Groet,

Jaap Nieuwenhuijzen

School voor Ontwikkeling

Bert-Jan,

Mooi verhaal op je site.

Wel herkenbaar. Ik werk met een soortgelijke aanpak. Misschien dat je (en wellicht ook anderen) het interessant vindt.

http://www.schoolvoorontwikkeling.nl/kennisplein/246-succesvol-vera...

Zojuist nog iemand gecoached, waarmee het weer een zeer treffende en praktisch model bleek.

Toch heb ik nog 1 vraag aan je. (Als je die zou willen beantwoorden).

Hoe precies plaats jij je in een gemoedstoestand van rijkdom en overvloed? Hoe geef je dit vorm?

Groet,

Jaap Nieuwenhuijzen

School voor Ontwikkeling

Hallo Jaap,

Het procesmodel ziet er doordacht en praktisch uit. Daar hou ik altijd wel van.

Je kunt je gemoedstoestand vormgeven, door de informatie van buiten niet meer te interpreteren maar louter te observeren. Dan wordt het stil. En dan kun je beslissen van binnenuit een gemoedstoestand te kiezen.

Groetjes,

Bert-Jan

Simpel,

door mijn intenties neer te zetten. Me te verbinden met de uitkomst. En in overgave te verblijven tot het gerealiseerd is.

Heel mooi uitgedrukt!

rien hagenaars zei:

Simpel,

door mijn intenties neer te zetten. Me te verbinden met de uitkomst. En in overgave te verblijven tot het gerealiseerd is.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik weinig doe aan acquisitie, maar ik vind wel dat iedere ondernemer iets aan te bieden heeft, anders ben je geen ondernemer. Ik kan alleen maar vanuit mijn eigen visie antwoorden. En het ego is in mijn geval alleen maar het voertuig waarmee ik mijn klanten en aspirantklanten het product aanbied. Ik maak onderscheid tussen mijn persoon en mijn bedrijf, prive ben ik vrij introvert maar als ondernemer ben ik zeker van de kwaliteit van mijn diensten, en bied ik deze ook aan zonder dat mijn ego opgeblazen wordt. En ook dat is synchroniteit, door te bewegen, beweeg je mee met het grotere geheel, en of je dat nu doet met jezelf of jouw product.  Stilzitten en afwachten bewijst niets en maakt alleen maar dat je veel tijd verliest. Jou ego hoort ook bij jouw en zonder dit bestaat geen ontwikkeling.

Dit is in ieder geval zo als ik in het leven sta; open maar met actie en reactie op de omstandigheden om mij heen.

Aardige groeten

Anjo

Antwoorden op discussie

RSS

richting geven aan
je leven en werk
"beschrijft de essentie van 'persoonlijk leiderschap'
in werk en leven"

"lees dit boek en je weet alles"

meer reacties...
te koop bij:
managementboek.nl