Spiritueel Ondernemers Netwerk

Ik netwerk nu een paar jaar in het SON mee en constateer tot mijn spijt dat het spirituele gehalte van de interactie niet stijgt. Ik bedoel, ik heb in de loop der tijd niet zoiets boven zien komen als een gedachte die de som van de individuele ideeën en meningen overstijgt. Daarom overweeg ik uit dit netwerk te stappen. Met spijt, want mijn verwachtingen gingen wel in die richting. Wat weerhoudt 'ons' om boven het ego uit te stijgen?

Weergaven: 543

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Beste Josien,

Hartelijk dank voor je reactie en wat fijn om dit zo te lezen. Het geeft me rust en dat is heerlijk. Ik wil de dialoog graag voortzetten met jullie en uiteraard is een ieder met zijn eigen visie en of toevoeging welkom. Dit creeert naemlijk een mooie wave en dat is exact de reactie die Johannes heeft ingeleid met zijn actie op 20 september. ( Ik hoop dat je nog even blijft Johannes ;-) Ook Richting Johannes mijn respect en dankbetuiging voor je antwoord. Ik ga dit in beschouwing nemen.

Josien, Ik wil graag weer wat toevoegen aan jouw stukje. Je geeft aan dat geest , intellectueel en mind het mentale lichaam zijn, waarbij je refereert naar het magnetische energieveld. In het hindoeïsme maakt met het concept chakra's deel uit van ideeën die gerelateerd zijn aan de esoterische anatomie.

Ga je dit benaderen vanuit het Christendom bijvoordeeld, dan kun je dit herleiden naar de drie-eenheid, vader , zoon  en heilige geest.

Het buddhisme spreekt over De Boeddha, de dharma en de sangha en ook hier komt de drie-eenheid terug.

Dat alles een is kun je hier dan ook weer uit afleiden. Dit is jou waarschijnlijk niet onbekend maar ik wil hiermee ook een prikkel geven aan anderen die dit weer inzicht verschaft en op een ander denkspoor gezet worden door bovenstaand. Ik heb ook nog een mooie afbeelding toegevoegd die me aanspreekt. Nog een fijne voortzetting gewenst, Sander

Bijlagen:

Antwoorden op discussie

RSS

richting geven aan
je leven en werk
"beschrijft de essentie van 'persoonlijk leiderschap'
in werk en leven"

"lees dit boek en je weet alles"

meer reacties...
te koop bij:
managementboek.nl

"Wil je weten wie je bent en wat je hier te doen hebt?"