Spiritueel Ondernemers Netwerk

Maak jij je Dromen waar door Doelen te stellen? Of laat jij leiden door je Ziel?

Stel je jezelf Doelen (focus) of laat je het pad van je leven over aan je Ziel (luisteren)?
Wayne Dyer heeft het volgens mij bijvoorbeeld over dat laatste in zijn film The Shift.
Van ego 'shiften' naar je Bron of Ziel als wegwijzer! Laat je Bron je leven vormgeven.
En dat vind ik best een lastig stuk. Want wanneer hoor ik mijn Ziel nou werkelijk?
Mijn Dromen waar maken, heeft volgens mij veel te maken met mijn Doelen realiseren!
Dus vanuit Focus in het Hier & Nu zijn! En op elk moment luisteren naar mijn Ziel / Ingevingen...
Hoe denk jij hierover?
In mijn GRATIS Seminar 'Maak je Dromen waar!' ga ik vooral in op het Doelen stellen en hoe die ook te bereiken. Dat is een andere instelling dan ik hier boven beschrijf!
Als je daar meer over wilt weten, lees dan de Brochure (zie onder)

Weergaven: 304

Bijlagen:

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Voor mij en mijn beleving is het hoofd de schakelcentrale voor de grote universele energie om deze werkbaar te maken voor jouw zenuwstelsel en de tweede opgave is het uitwerken van het stappenplan voor het doel dat de ziel je opgeeft. Het hoofd komt altijd op de tweede plaats, het hart, waar de ziel woont, first! Heeft me heel wat gekost om mijn hoofd hiervan te overtuigen. Mijn verstand heeft me namelijk jaren gered van de ondergang. Toen zijn taak in deze erop zat was was loslaten een hele klus.
Paul Fedder zei:
Beste Bert-Jan, Noor en Gertrud,

Dank voor je mooie verhaal, Bert-Jan. Super. En wat dat aangeeft allemaal in die paar woorden ...

Ja, Gertrud, werkvormen bij je Levensmissie klinkt als hoofd-zaak. Daar heb je gelijk in.
En komt dat 'hoofd' dan niet van pas om er een mooie zin van te maken?
Want de meeste 'woorden' had ik wel al aangevoeld, die waren er al.
Dus ook hier komen Hoofd & Hart toch samen...

Vriendelijke groeten,
Paul

Bert-Jan Wiegeraad zei:
Toon was getrouwd, had twee kinderen en werkte als accountmanager bij een groot bedrijf.
Toon wilde meer. Hij wilde afdelingshoofd worden.
In zijn strategie om hoofd te worden, ging hij in de avond studeren.
Hij werkte over, deed voorstellen voor meer efficiency en werd lid van dezelfde sportclub als zijn baas.

Toon deed hard zijn best maar zijn promotie bleef uit.
Zijn plannen om nog harder te werken, vielen in duigen toen zijn vrouw een ongeluk kreeg.
Hij moest meer thuis zijn en gaf zijn studie en sport op.
Hij ging parttime werken en vertrok precies om vijf uur naar huis.
Toon liet zijn plannen los.

Na een jaar kwam er meer rust thuis.
Toon besprak dit met zijn baas, en die vroeg hem of hij interesse had om afdelingshoofd te worden.
"Jij kent het vak en je hebt een groot gevoel voor verantwoordelijkheid", zei de baas.

Op een feestje niet lang daarna, vroeg iemand aan Toon hoe hij afdelingshoofd was geworden.
Toon begon te praten over avond-studies, overwerk en slimme sportkeuzes.
Zijn vrouw keek hem aan.
Toon werd stil, dacht diep na en antwoordde toen: "ik heb niets gedaan, wat ik dacht dat ik moest doen!"
"Ik wilde het graag, maar het is op een andere manier gekomen dan ik dacht."
Beste Gertrud,
Ja, het Hart eerst en het Hoofd steeds meer benutten als het noodzakelijk is. Een hele weg om te gaan, juist omdat ik het toaal anders had aangeleerd in mijn jeugd.
Groeten,
Paul

Gertrud Althausen zei:
Voor mij en mijn beleving is het hoofd de schakelcentrale voor de grote universele energie om deze werkbaar te maken voor jouw zenuwstelsel en de tweede opgave is het uitwerken van het stappenplan voor het doel dat de ziel je opgeeft. Het hoofd komt altijd op de tweede plaats, het hart, waar de ziel woont, first! Heeft me heel wat gekost om mijn hoofd hiervan te overtuigen. Mijn verstand heeft me namelijk jaren gered van de ondergang. Toen zijn taak in deze erop zat was was loslaten een hele klus.
Paul Fedder zei:
Beste Bert-Jan, Noor en Gertrud,

Dank voor je mooie verhaal, Bert-Jan. Super. En wat dat aangeeft allemaal in die paar woorden ...

Ja, Gertrud, werkvormen bij je Levensmissie klinkt als hoofd-zaak. Daar heb je gelijk in.
En komt dat 'hoofd' dan niet van pas om er een mooie zin van te maken?
Want de meeste 'woorden' had ik wel al aangevoeld, die waren er al.
Dus ook hier komen Hoofd & Hart toch samen...

Vriendelijke groeten,
Paul

Bert-Jan Wiegeraad zei:
Toon was getrouwd, had twee kinderen en werkte als accountmanager bij een groot bedrijf.
Toon wilde meer. Hij wilde afdelingshoofd worden.
In zijn strategie om hoofd te worden, ging hij in de avond studeren.
Hij werkte over, deed voorstellen voor meer efficiency en werd lid van dezelfde sportclub als zijn baas.

Toon deed hard zijn best maar zijn promotie bleef uit.
Zijn plannen om nog harder te werken, vielen in duigen toen zijn vrouw een ongeluk kreeg.
Hij moest meer thuis zijn en gaf zijn studie en sport op.
Hij ging parttime werken en vertrok precies om vijf uur naar huis.
Toon liet zijn plannen los.

Na een jaar kwam er meer rust thuis.
Toon besprak dit met zijn baas, en die vroeg hem of hij interesse had om afdelingshoofd te worden.
"Jij kent het vak en je hebt een groot gevoel voor verantwoordelijkheid", zei de baas.

Op een feestje niet lang daarna, vroeg iemand aan Toon hoe hij afdelingshoofd was geworden.
Toon begon te praten over avond-studies, overwerk en slimme sportkeuzes.
Zijn vrouw keek hem aan.
Toon werd stil, dacht diep na en antwoordde toen: "ik heb niets gedaan, wat ik dacht dat ik moest doen!"
"Ik wilde het graag, maar het is op een andere manier gekomen dan ik dacht."
Hi Bert-Jan,

niet krijgen wat je wilt is natuurlijk de grootste uitdaging in het leven, wat je wilt is aangeleerd en bedacht.
Je krijgt uiteindelijk dat wat je nodig hebt om tot groei en ontwikkeling te komen, als spirit en als mens.
Prachtig toch?

Jacqueline
Beste Josefien,

Ja, woorden geven aan Zielsstukken en gevoelens... Dat blijven interessante onderwerpen.
En ik zie dat er mogelijk mooie dingen aan het ontstaan zijn.

Als je wilt sparren in een 'gratis' seminar van dag over Maak je Dromen waar! (Realiseer 6 Doelen in een half jaar), wat speciaal gericht is op het concretiseren en bereiken van je dromen... Kijk dan nog even op mijn website / www.succesvolleiderschap.nl / Kopje Seminar & Open Training.
Wie weet mag ik je dan op 15-11 nog ontmoeten...

Heerlijke groeten,
Paul Fedder

Josefien Harmsen zei:
ok, ik zal eens kijken!

Jos Leendertse zei:
Josefien,

Iedereen kan zijn website hier in z'n profiel opnemen. Kwestie van op het fotootje klikken en je ziet de gegevens. Mijn website is www.ruimtevoorverandering.nl hier staan ook mijn contact gegevens.

Groeten,
Jos
Voor mij is het vooral 'luisteren' in de meest brede zin van het woord. Eigenlijk het opvangen van signalen. Iets wat soepel verloopt in mijn leven en relatief weinig energie kost, zijn stappen op mijn pad. Vooral dagelijks afstemmen op de Bron en dankbaar zijn voor alles in je leven creëert synchroniciteit en dan bestaat je pad uit een aaneenschakeling van wondertjes! Echt geweldig :D !
Hart-elijke groetjes, Heleen
Hallo Allemaal,

Ik ben net lid van deze groep en ik vind het leuk en boeiend om te lezen hoe jullie hier in staan en hoe jullie dat verwoorden. In mijn optiek zijn dromen boodschappen van de ziel, dus is het logisch voor mij om te luisteren naar mijn dromen, dus mijn ziel. Dat doe ik met mijn gevoel mijn hart. Om dromen concreet te maken heb je meer je denkvermogen nodig en het vermogen om dromen in daden om te zetten.

Ik ervaar het zelf altijd als een orkaan waar ik me in bevind en dan even niet in een destructieve zin, maar in de zin van dat hij zich langzaam voortbeweegt op zijn pad en veel teweeg brengt. Als je in de stroming zit kun je het zicht kwijtraken, dezelfde rondjes blijven draaien en het zicht op het geheel kwijtraken. Als je dan de stap naar binnen zet, naar het oog van de orkaan, kom je in de stilte en kun je weer voelen, ervaren wat je ziel wil. Als er iets langs komt weet/voel ik wanneer ik weer in de maalstroom stap en wat ik ga doen. Boven water gaat een orkaan sneller en is hij krachtiger, boven land gaat hij langzamer, neemt in kracht af en dooft dan uit. Op dat moment zet je doelbewust je stappen. Als ik te vroeg in de maalstroom stap, omdat ik te veel vanuit mijn wil of mijn denken stappen wil zetten, bots ik op een muur en word ik teruggeworpen naar de stilte. Als ik in de maalstroom zit en er genoeg van heb om dezelfde rondjes te draaien kan ik wel bedenken dat ik naar de stilte wil, maar soms moeten die rondjes eerst gedraaid en ervaren worden voordat ik naar binnen kan gaan. Ik ervaar het als een samenspel van gevoel, onderbewustzijn, ziel, denken, ervaring, invloeden van mensen in je omgeving, die op hun eigen wijze bewegen en het krachtenspel van het grotere geheel. Als je daar tegen in probeert te bewegen raak je gefrustreerd en uitgeblust. Als je de ervaring van de stilte in jezelf kent, kun je er ook op gaan vertrouwen dat je het pad van je ziel volgt.

Wat dat betreft kan ik me goed vinden in een aantal reacties van jullie, zij het dat ik meer in beelden denk? Misschien ook een leuke voor de discussie van van Jos Leendertse over beelddenken.

Hartelijke groeten,

Helma Eijck

Antwoorden op discussie

RSS

richting geven aan
je leven en werk
"beschrijft de essentie van 'persoonlijk leiderschap'
in werk en leven"

"lees dit boek en je weet alles"

meer reacties...
te koop bij:
managementboek.nl