Sorry, maar deze discussie is net gesloten.
Tags: &, bron, doelen, dromen, je, luisteren, naar, stellen, waarmaken, ziel
Hallo Paul,
Ik zoek mijn doelen in de jachtvelden van de meeste potentie. Door mijn ziel te volgen kom ik deze omgeving. Ik tuur goed rond..zie mijn doel en ga er dan voor.
Ronald
Hallo Josefien,
Wanneer ik het zo teruglees klinkt het inderdaad wat mannelijk. Toch hebben vrienden van me het er wel eens over dat ze me nog een keer in een jurk zien rondlopen :-)
Begrijp niet wat je bedoelt met de volgende zin:
' De vrouwen daarintegen, hielden het vuur warm (hun ziel open) en wachtten op het eten (het doelwit)' --> ze hadden al vrij snel in de gaten hoe je vuur moest scheppen en moesten vooral voor de kinderen zorgen, want die konden nog niet mee op jacht.
Verder valt mij de volgende zin op:
'Tegenwoordig moeten we dus beiden doen en dat voelt best wat uit elkaar getrokken als je niet oppast' --> volgens mij kun je het best niets moeten. Door dit moeten:
Mannen --> raken ontaaard, gaan zich een mietje voelen of verbloemen dit door zich metrofiel te gaan gedragen.
Vrouwen --> de urbane vrouw weet niet meer wat te doen, terwijl ze al niet wist wat ze wilde. Zelfs Freud kwam daar niet achter.
Verder denk ik dat je het beste kunt gaan 'jagen met een perifere blik'
Met vriendelijke blik,
Ronald
Hallo Josefien,
Dat van Lilith is voor mij een oud(er) verhaal. Aan Adam en Eva heb ik al even genoeg ;-).
Als je klaar bent met Lilith kun je eens de Tara's uit het Tibetaanse Boeddhisme proberen. Ik zou beginnen met de Groene en de Witte Tara.
Er zijn gewoon vrouwelijke (b.v wijsheid, doorzettingsvermogen en zorgaam) en mannelijke (b.v juiste methodiek en doelgerichtheid) eigenschappen. En ja, ik bedoel met het jagen met perifere blik dat je het mannelijke en vrouwelijke met elkaar in evenwicht brengt
Ik vertoef overigens in echte vrouwen-, mannen-, vrouwen/mannen- en mannen/vrouwen groepen. Overal leer je wat van, denk ik dan.
Blijf niet te lang alleen maar in vrouwenclubjes ronddansen is mijn advies. Voor dat je het weet ben je dan weer een Wicca-heks of iets dergelijks. Niet dat ik daar problemen mee heb. Maar ik vind het belangrijk zoveel mogelijk bij jezelf te blijven en andere dingen uit te proberen. Ga bijvoorbeeld ook eens met een groep mannen-mannen naar de Bananenbar en observeer dat allemaal maar eens. Kijk rond zonder te oordelen.
Je zult er een hoop van leren :-)
Groeten,
Ronald
Ik heb eigenlijk helemaal niks te willen. Ik volg mijn hart.
Afrikaans, van deze tijd en ook nog eens aards is eens een kijkje nemen bij De San. Veel recenter dan dat Lilith verhaal :-(
Welkom bij
Spiritueel Ondernemers Netwerk
© 2009 Gemaakt op Ning door Theo Buijsrogge. Uw eigen sociale netwerk oprichten
Banners | Een probleem rapporteren? | Privacy | Algemene voorwaarden