Spiritueel Ondernemers Netwerk

Paul Fedder

Maak jij je Dromen waar door Doelen te stellen? Of laat jij leiden door je Ziel?

Stel je jezelf Doelen (focus) of laat je het pad van je leven over aan je Ziel (luisteren)?
Wayne Dyer heeft het volgens mij bijvoorbeeld over dat laatste in zijn film The Shift.
Van ego 'shiften' naar je Bron of Ziel als wegwijzer! Laat je Bron je leven vormgeven.
En dat vind ik best een lastig stuk. Want wanneer hoor ik mijn Ziel nou werkelijk?
Mijn Dromen waar maken, heeft volgens mij veel te maken met mijn Doelen realiseren!
Dus vanuit Focus in het Hier & Nu zijn! En op elk moment luisteren naar mijn Ziel / Ingevingen...
Hoe denk jij hierover?
In mijn GRATIS Seminar 'Maak je Dromen waar!' ga ik vooral in op het Doelen stellen en hoe die ook te bereiken. Dat is een andere instelling dan ik hier boven beschrijf!
Als je daar meer over wilt weten, lees dan de Brochure (zie onder)

Tags: &, bron, doelen, dromen, je, luisteren, naar, stellen, waarmaken, ziel

Delen

Bijlagen:

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Hallo Paul,

Ik zoek mijn doelen in de jachtvelden van de meeste potentie. Door mijn ziel te volgen kom ik deze omgeving. Ik tuur goed rond..zie mijn doel en ga er dan voor.

Ronald

Hierop reageren

Hallo Ronald,
Leuk!
Wat klinkt dat mannelijk.Ik ben ook wat bezig met het verschil (of overeenkomst) in de mannelijke kracht/manier en de vrouwelijke.
Ik denk dat ik als vrouw misschien meer mijn vrouwelijke kracht moet gebruiken,mijn motto in het coachen is ook "kracht in kwetsbaarheid",wat zo tegengesteld lijkt aan de mannelijke daadkracht die er nu nog meer heerst.
Ik vind niet het ene beter dan het andere hoor,maar beide zijn nodig.

Bij jouw reactie krijg ik gelijk een beeld van de oertijd waarbij de mannen het veld in gingen om te jagen,met hun ziel of instinct (wie zal het zeggen?) de juiste omgeving vonden.Dan rondturen op zoek naar wild (het doelwit) en dan er op af.
De vrouwen daarintegen, hielden het vuur warm (hun ziel open) en wachtten op het eten (het doelwit).
Nu vraag ik me dus af wat te doen, beide denk ik overigens,want alleen jagen zonder vuur om te kunnen eten of een plek om te zijn heeft geen zin.En alleen maar wachten bij het vuur zonder dat er eten komt heeft ook geen zin.
Tegenwoordig moeten we dus beiden doen en dat voelt best wat uit elkaar getrokken als je niet oppast.
Zo zie je maar wat jouw woorden voor associaties bij me oproepen.

Groet, Josefien

Ronald van de Sande zei:
Hallo Paul,

Ik zoek mijn doelen in de jachtvelden van de meeste potentie. Door mijn ziel te volgen kom ik deze omgeving. Ik tuur goed rond..zie mijn doel en ga er dan voor.

Ronald

Hierop reageren

Hallo Josefien,

Wanneer ik het zo teruglees klinkt het inderdaad wat mannelijk. Toch hebben vrienden van me het er wel eens over dat ze me nog een keer in een jurk zien rondlopen :-)

Begrijp niet wat je bedoelt met de volgende zin:

' De vrouwen daarintegen, hielden het vuur warm (hun ziel open) en wachtten op het eten (het doelwit)' --> ze hadden al vrij snel in de gaten hoe je vuur moest scheppen en moesten vooral voor de kinderen zorgen, want die konden nog niet mee op jacht.

Verder valt mij de volgende zin op:

'Tegenwoordig moeten we dus beiden doen en dat voelt best wat uit elkaar getrokken als je niet oppast' --> volgens mij kun je het best niets moeten. Door dit moeten:

Mannen --> raken ontaaard, gaan zich een mietje voelen of verbloemen dit door zich metrofiel te gaan gedragen.
Vrouwen --> de urbane vrouw weet niet meer wat te doen, terwijl ze al niet wist wat ze wilde. Zelfs Freud kwam daar niet achter.

Verder denk ik dat je het beste kunt gaan 'jagen met een perifere blik'

Met vriendelijke blik,

Ronald

Hierop reageren

Hallo Ronald,
M'n voorbeeld over het oerleven is meer bedoeld als het verschil tussen het mannelijke en vrouwelijke.Ik vroeg me later ook af of ze toen al vuur hadden b.v., ze aten misschien ook rauw,maar het is ook gewoon bedoeld om iets duidelijk te maken en het gaat me meer over het verschil in mannelijk en vrouwelijk,minder over het verschil in mannen en vrouwen.
En ja, dat vuur hadden ze vast ook snel onder de knie en zorgden dan voor de kinderen.In ieder geval moesten vrouwen meer om zich heen opletten, op de kinderen en gevaar en de mannen meer turen, dus foxussen op het wild.

Dat vrienden zeggen je nog weleens in een jurk te zien lopen,zal misschien je vrouwelijke kant zijn die je ook zal hebben.In dit stukje kwam gewoon je mannelijke kant meer naar buiten, denk ik.
Jouw conclusie is nu om het beste te gaan jagen met een perifere blik?Zou dat het mannelijke en vrouwelijke samenbrengen in je samenbrengen?

Ja en je hebt van die vrouwen en mannen die zich niet goed voelen bij de veranderingen of het niet meer weten.Zo is het voor mij niet.Ik ben in de eerste plaats gewoon wie ik ben met mannelijke en vrouwelijke eigenschappen en daarbij voel ik me ook nog een vrouw en heb daar geen probleem mee.
En dat Freud er niet achter kwam dat verbaasd me niks.Wat wist die man nu van vrouwen;)?
Gisteren bij m'n sacred dance groep met allemaal vrouwen op 1 man na hadden we het over Lilith en daar een dans op gedaan.Lilith was de eerste vrouw van Adam (van Adam en Eva weet je wel).Het is natuurlijk ook een symbolisch verhaaltje.Lilith was een heel zelfstandige ondernemende vrouw en dat zinde Adam niet dus is ze weggestuurd en ging verborgen (in alle vrouwen of het vrouwelijke?) leven.Toen kwam Eva uit de rib van Adam en schikte zich naar Adam.
Nu begint Lilith weer terug te komen en te gaan leven in vrouwen (en mannen?).

Groet, Josefien

Ronald van de Sande zei:
Hallo Josefien,

Wanneer ik het zo teruglees klinkt het inderdaad wat mannelijk. Toch hebben vrienden van me het er wel eens over dat ze me nog een keer in een jurk zien rondlopen :-)

Begrijp niet wat je bedoelt met de volgende zin:

' De vrouwen daarintegen, hielden het vuur warm (hun ziel open) en wachtten op het eten (het doelwit)' --> ze hadden al vrij snel in de gaten hoe je vuur moest scheppen en moesten vooral voor de kinderen zorgen, want die konden nog niet mee op jacht.

Verder valt mij de volgende zin op:

'Tegenwoordig moeten we dus beiden doen en dat voelt best wat uit elkaar getrokken als je niet oppast' --> volgens mij kun je het best niets moeten. Door dit moeten:

Mannen --> raken ontaaard, gaan zich een mietje voelen of verbloemen dit door zich metrofiel te gaan gedragen.
Vrouwen --> de urbane vrouw weet niet meer wat te doen, terwijl ze al niet wist wat ze wilde. Zelfs Freud kwam daar niet achter.

Verder denk ik dat je het beste kunt gaan 'jagen met een perifere blik'

Met vriendelijke blik,

Ronald

Hierop reageren

Hallo Josefien,

Dat van Lilith is voor mij een oud(er) verhaal. Aan Adam en Eva heb ik al even genoeg ;-).

Als je klaar bent met Lilith kun je eens de Tara's uit het Tibetaanse Boeddhisme proberen. Ik zou beginnen met de Groene en de Witte Tara.

Er zijn gewoon vrouwelijke (b.v wijsheid, doorzettingsvermogen en zorgaam) en mannelijke (b.v juiste methodiek en doelgerichtheid) eigenschappen. En ja, ik bedoel met het jagen met perifere blik dat je het mannelijke en vrouwelijke met elkaar in evenwicht brengt

Ik vertoef overigens in echte vrouwen-, mannen-, vrouwen/mannen- en mannen/vrouwen groepen. Overal leer je wat van, denk ik dan.

Blijf niet te lang alleen maar in vrouwenclubjes ronddansen is mijn advies. Voor dat je het weet ben je dan weer een Wicca-heks of iets dergelijks. Niet dat ik daar problemen mee heb. Maar ik vind het belangrijk zoveel mogelijk bij jezelf te blijven en andere dingen uit te proberen. Ga bijvoorbeeld ook eens met een groep mannen-mannen naar de Bananenbar en observeer dat allemaal maar eens. Kijk rond zonder te oordelen.

Je zult er een hoop van leren :-)

Groeten,

Ronald

Hierop reageren

Hallo Ronald,
Bedankt nog voor je reactie!
Heb net even gesurfd naar de tara's.Best mooie symbolische verhalen,maar ik houd het voorlopig toch maar bij de Afrikaanse Lilith, die is nog lang niet klaar en mag nog veel meer boven de grond komen.Voelt voor mij aardser en steviger dan de tara's.
Gisteren weer bij de heksen van sacred dance geweest en heerlijk de lilith- dans gedaan met uitbreiding van de passen.Het is een hele mooie dans met veel rust in de beweging,terwijl je toch doordanst.
Die wicca-heksen-kant (prachtig mooi en klopt wel) is ook een aspect van mij , dus belangrijk.
Wat het uitproberen van verschillende aspecten in m'n leven betreft heb ik al heel veel gehad, zal het maar niet allemaal gaan noemen,die tijd heb ik eerst gehad, nu is het meer focus-tijd.
En wat de bananenbar betreft: ben je mij daar dan nog nooit tegengekomen?Dan moet je toch echt beter kijken;)

Succes met jouw vereniging van het mannelijke en vrouwelijke, als je dat wilt tenminste,misschien wil je dat juist niet?
Groetjes, Josefien de wicca-heks

Ronald van de Sande zei:
Hallo Josefien,

Dat van Lilith is voor mij een oud(er) verhaal. Aan Adam en Eva heb ik al even genoeg ;-).

Als je klaar bent met Lilith kun je eens de Tara's uit het Tibetaanse Boeddhisme proberen. Ik zou beginnen met de Groene en de Witte Tara.

Er zijn gewoon vrouwelijke (b.v wijsheid, doorzettingsvermogen en zorgaam) en mannelijke (b.v juiste methodiek en doelgerichtheid) eigenschappen. En ja, ik bedoel met het jagen met perifere blik dat je het mannelijke en vrouwelijke met elkaar in evenwicht brengt

Ik vertoef overigens in echte vrouwen-, mannen-, vrouwen/mannen- en mannen/vrouwen groepen. Overal leer je wat van, denk ik dan.

Blijf niet te lang alleen maar in vrouwenclubjes ronddansen is mijn advies. Voor dat je het weet ben je dan weer een Wicca-heks of iets dergelijks. Niet dat ik daar problemen mee heb. Maar ik vind het belangrijk zoveel mogelijk bij jezelf te blijven en andere dingen uit te proberen. Ga bijvoorbeeld ook eens met een groep mannen-mannen naar de Bananenbar en observeer dat allemaal maar eens. Kijk rond zonder te oordelen.

Je zult er een hoop van leren :-)

Groeten,

Ronald

Hierop reageren

Ik heb eigenlijk helemaal niks te willen. Ik volg mijn hart.

Afrikaans, van deze tijd en ook nog eens aards is eens een kijkje nemen bij De San. Veel recenter dan dat Lilith verhaal :-(

Hierop reageren

En dan vraag ik natuurlijk:

Wat wil je hart?

Ronald van de Sande zei:
Ik heb eigenlijk helemaal niks te willen. Ik volg mijn hart.

Afrikaans, van deze tijd en ook nog eens aards is eens een kijkje nemen bij De San. Veel recenter dan dat Lilith verhaal :-(

Hierop reageren

Harmonie

Hierop reageren

Voor mij is het vooral 'luisteren' in de meest brede zin van het woord. Eigenlijk het opvangen van signalen. Iets wat soepel verloopt in mijn leven en relatief weinig energie kost, zijn stappen op mijn pad. Vooral dagelijks afstemmen op de Bron en dankbaar zijn voor alles in je leven creëert synchroniciteit en dan bestaat je pad uit een aaneenschakeling van wondertjes! Echt geweldig :D !
Hart-elijke groetjes, Heleen

Hierop reageren

Hierop reageren

RSS

Info

Theo Buijsrogge Theo Buijsrogge heeft dit netwerk opgezet op Ning.
Spirtituele vacatures, een baan die past bij je spirituele ontwikkeling
Blizevents - Into the essence of being
EnlightenNext Magazine
CoachingNet
De Bewustzijnsfabriek

Badge

Bezig met laden...

© 2009   Gemaakt op Ning door Theo Buijsrogge.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden