Spiritueel Ondernemers Netwerk

SON Netwerkbijeenkomst 9 april 2018 - Voel je potentieel

Voel je potentieel  9 april 2018  in Samaya

Een middag waarin we onder leiding van Marc Faber aan de slag gingen met ‘Voel je potentieel’ met het werk van Alan Seale.

We zijn eerst begonnen met enkele oefeningen al wandelend door de ruimte.  De oefeningen maakten dat het hoofd rustiger werd, en er steeds meer ruimte kwam voor gevoel, het lichaam en het Nu moment. Het zorgde wat mij betreft in korte tijd voor verbinding en contact met andere groepsleden.

Daarna hebben we met 2 modellen van Alan Seale gewerkt, via een aantal geleide meditaties:

1. Het DSCO model -  ‘ 4 levels of engagement in any situation’

http://www.youtube.com/watch?v=kGcSGpjSU7Y

Drama                  - ‘wie zei wat aan wie’  enz.  slachtoffer modus waar de werkelijke vraag is ‘ waarom overkomt dit mij?’

Situation             - ‘hoe fixen we dit?’  nog steeds vanuit de drama modus

Choice                  - ‘wie wil ik zijn in deze situatie?‘  eigenschap nemen in deze situatie, en voor de situatie

Opportunity      - ‘welke kansen bieden deze situatie?’ hoe groter het drama, hoe groter de opportunity

Het werken met DSCO model bracht dieper inzicht in een casus die ik voor mezelf had gekozen. Ook al kende ik het model en had ik de situatie al meerdere keren onderzocht, bracht het toch een verdieping.

1. Ego – ziel partnership

http://www.youtube.com/watch?v=nbg7FDRmImc

In het kort zegt Alan seale dat het belangrijk is om niet het ego proberen weg te werken, maar juist het ego volwassen te krijgen. The mature ego. Zodat het ego de ziel kan ondersteunen in de grote taak neerzetten in de wereld.

Het deel van ego-ziel partnership vond ik zelf het meest verrijkende deel van de middag. Ik vond het bijzonder hoe veel mijn ziel en ego me hadden te vertellen. En dat ze nog niet in lijn zaten. En wat een verborgen onbenutte energie er beschikbaar was.

In het 3e deel van de middag werden we door Marc begeleidt om in onze toekomstige zelf te stappen. Wow. Wat een krachtige oefening. Bijzonder voor mij te zien dat mijn toekomstige 6 keer groter was, en behoorlijk dichtbij was in de aardse tijd.

Ik heb het ervaren als een waardevolle en prachtige workshop. En bovenal bruikbaar in het dagelijks leven. Dank je wel Marc voor de begeleiding, de oefeningen en de meditaties.

Jaco Geense

www.jacogeense.com

www.newearthleaders.com

Weergaven: 73

Hierop reageren

richting geven aan
je leven en werk
"beschrijft de essentie van 'persoonlijk leiderschap'
in werk en leven"

"lees dit boek en je weet alles"

meer reacties...
te koop bij: