Spiritueel Ondernemers Netwerk

Verslag netwerkbijeenkomst 4 juni 2018: "Je unieke bijdrage als ondernemer"

Op een zonovergoten en warme maandagmiddag kwamen we met ruim 30 deelnemers bij elkaar in het conferentiecentrum Samaya in Werkhoven. Titel van deze middag was "Je unieke bijdrage als ondernemer". Het was voor mij de eerste keer dat ik een bijeenkomst van dit netwerk bijwoonde. Had geen idee wat ik kon verwachten.

Syl Granneman, bezielingscoach, leidde deze bijeenkomst. Na een welkomstwoord door Theo Buijsrogge, een korte meditatie in de kring en een inleiding van Syl, verdeelden de deelnemers zich in groepjes van vier.

Doel was om erachter te komen wat je geschenk/cadeau/bijdrage is aan de wereld als ondernemer. Met behulp van geleide visualisaties door Syl gingen we aan de slag met een groot vel papier en kleurpotloden.

Na elke visualisatie tekende ieder voor zich een deel van het papier in, eventueel aangevuld met woorden. Allereerst gingen we op zoek naar een "landingsplek", "Waar zou je willen landen met je geschenk?".

In het tweede deel kon je je geschenk uitpakken en bekijken c.q. ervaren. Bij de derde visualisatie was de vraag "Wat is het effect van jouw bijdrage aan de wereld? ". En tenslotte "Wat is het effect van jouw geschenk in je dagelijkse praktijk als ondernemer?".

Na de tweede en vierde visualisatie was er ruimte om in de groepjes met elkaar van gedachten te wisselen over het getekende en iedere deelnemer kreeg de gelegenheid om het getekende toe te lichten of na te bespreken.

De middag werd afgesloten met een vragenrondje, waarin een aantal deelnemers vertelde hoe zij de middag hadden ervaren.

Het was voor mij een wel bestede middag, waardoor ik weer zin kreeg om wat plannen om te zetten in acties en deze twee dagen later ook meteen heb uitgevoerd. Het visualiseren zorgde bij mij voor het dieper ervaren van mijn wensen, doelen en verlangens als ondernemer. Ook was het aangenaam om met collega ondernemers te praten over hun werk, aanpak en plannen. Dank daarvoor!

Petra Meijer-van Gilst

Shiatsu therapeut te Nieuwegein

Weergaven: 5

Hierop reageren

richting geven aan
je leven en werk
"beschrijft de essentie van 'persoonlijk leiderschap'
in werk en leven"

"lees dit boek en je weet alles"

meer reacties...
te koop bij:
managementboek.nl