Spiritueel Ondernemers Netwerk

Impressie van een Vision Quest …die geen Vision Quest was ;-)

SON @ Samaya – Utrecht door Wim Daniels

Ik volg al een tijdje SON op LinkedIn, niet speciaals aan de hand dus… En toch, in de aanloop naar mijn 38ste verjaardag op 3/6 werd ik geïntigreerd door de uitnodiging met het thema Vision Quest. Voor mij als Belg de moeite om effe af te zakken naar Utrecht. Net zoals alle aanwezigen (althans, dat was mijn gevoel ;-)  ) heb ik hier geen spijt van gehad.

Ik wil mijn eigen ervaringen even delen en de woorden die ik noteerde op het einde tijdens de plenaire terugkoppeling. Het werd een boeiende namiddag, die voor mij in het teken stond van ‘lichamelijk ervaren’ en ‘inzichten’.

Tijdens de intro door Bart Wiegers en Hermine Schoneveld die ons op deze reis begeleiden voelde ik al aan dat hier een heel aantal ‘wakkere’ mensen aanwezig waren. Bart en Hermine begonnen met volgend statement:’Dit is geen Vision Quest’. Grappig vond ik dat. Zeker toen Bart zich nog even versprak en zei:”een echte ‘Vision Quest’ kan niet op tegen deze namiddag” ;-)

Na wat uitleg volgde er een geleide mediatie door Bart en werden we de tuin ingestuurd met de opdracht die volgens mij neerkwam op je te laten leiden naar een plek in de tuin en daar te “Zijn” (voelen, ervaren, doen, je gedachten te laten passeren zonder oordeel). Gewoon jezelf zijn… meer heeft een mens niet te doen trouwens, as simple as that, volg Je Zelf.

Na het passeren van het reinigingsritueel door Hermine ging ik rustig naar het einde van de tuin en begon het labyrint te lopen.

Al lopend op blote voeten kwamen volgende inzichten binnen:

/// Stap voor stap ///

/// (Pijn) durven voelen, blijven voelen///

///Momenten van speelsheid en meer serieuze momenten op het pad///

/// Afwisseling: soms snel en soms traag///

Toen ik terugkwam uit het centrum kwam ik nog iemand tegen en ik voelde dankbaarheid voor de mensen op mijn pad.

Daarnaast werd mijn aandacht getrokken door de grote bomen naast het labyrint. Met takken die afhingen tot op de grond. Ik twijfelde even… maar kroop toch tussen de takken naar de stam. Als een volleerde acrobaat kroop ik in de boom. Iets hoger dan ik aanvankelijk dacht te gaan. Voor mij was die klimtocht symbool voor ‘gewoon doen’, ‘ grenzen verleggen’ ‘door obstakels durven gaan’.

Na al die activiteit leidde mijn lichaam mij naar een rustige plek in het midden van het hoge gras. Lekker languit, mijn lichaam stevig op aarde en mijn ogen gericht naar de zon. Hier kwam het volgende in mij op:

///genieten///beelden van mezelf tijdens het jongleren///’aarding voelen’ en één inzicht dat ik als volgt zou omschrijven:’de aarde draagt mij’///

En toen… weerklonk de trommel…

Iedereen kwam terug in beweging voor de afronding in de zaal.

Ik had daar het plezier om mijn ervaring met Anke te mogen delen. Eerst zonder en daarna met woorden.

Daarna begeleidden Bart en Hermine nog een gezamenlijke afronding en daarbij tekende ik volgende woorden op:

(Woorden doen natuurlijk tekort aan de gevoeligheid/puurheid waarmee deze werden uitgesproken, maarja een video-opname heb ik niet gemaakt :-) )

• Het eerste wat gezegd werd kwam van Anke: ‘ Ik houd van het leven’.
    • Er deelde ook iemand dat ze sterk besefte dat de onveiligheid waar ze mee worstelde in haarzelf zat en niet buiten haar.
    • Iemand anders zei dat het heerlijk is om in Rust en Ontspanning te blijven & werd zich bewust van de keuzemogelijkheid om daarin te blijven.
    • Genieten van het onderweg zijn…
    • Voelen van het lichaam… Geworteld en één met alles om me heen…
    • Alles heeft zijn functie, zowel het positieve als het negatieve… Je kan maar zien wat je wil zien…Iedereen speelt z’n spel op aarde…
    •  
    • Geen enkele boom is lelijk… gewoon anders… iedere boom zit in zijn Zijn.
  • Inzicht dat je niet op andere plekken moet zijn of andere dingen moet doen, maar dat je ook op dezelfde plek dezelfde dingen kunt doen maar dan wel vanuit een ander bewustzijn (een ander niveau van Zijn, een ander niveau van aanwezigheid… )

Dank aan jullie allen, Bart Wiegers, Hermine Schoneveld en de organisator Theo Buijsrogge.

Wim Daniëls

danielswim1@gmail.com

be.linkedin.com/in/wimdaniels

Weergaven: 116

Bijlagen:

Hierop reageren

richting geven aan
je leven en werk
"beschrijft de essentie van 'persoonlijk leiderschap'
in werk en leven"

"lees dit boek en je weet alles"

meer reacties...