Spiritueel Ondernemers Netwerk

De Jassentechniek is een behandelingsmethode die je in staat stelt om in een korte tijd een enorme hoeveelheid ballast (jassen) los te laten. Denk hierbij aan specifieke angsten, negatieve overtuigingen, patronen en onverwerkte traumatische ervaringen. Jassentechniek is ontstaan doordat Hans de Waard ons fysieke lichaam vergeleek met een kapstok, waaraan onze ballast in de vorm van jassen hangt. Elk met een eigen naam, zoals verbindingenjas, traumajas, projectiejas etc. Iedereen draagt ballast, jassen of de bekende rugzak. Kenmerkend van deze ballast is meer vermoeidheid, futloos zijn, het gevoel niet vooruit te komen, vastzitten in werk of relatie, in cirkeltjes te draaien, tegen de stroom in zwemmen, hinder van onverklaarbare gevoelens, negatieve gedachten of worden dagelijks "achtervolgd" door een onverwerkt verleden. Ieder mens ervaart dit anders maar hebben allen één ding gemeen, zij willen ervan af! Na het uitrekken van de jassen, wordt de één duidelijk fitter, de ander ervaart een intens gevoel van vrijheid. Opvallend veel mensen zitten na het loslaten van hun ballast beduidend beter in hun vel en hebben meer zelfvertrouwen. Logisch want zonder ballast weet je wie je bent, wat bij je past en wat je daadwerkelijk voedt in het Leven. Je kunt de "jassen"uitdoen tijdens 2 individuele sessies of je kunt deelnemen aan de workshop. Deze wordt gegeven in kleine groepjes van max 3 personenen. Het is ook mogelijk om de workshop of individuele sessies binnen uw bedrijf te volgen en of aan te bieden. Wil je meer informatie?
www.praktijkdewittevlinder.nl of 026-4953006
Ik ben opgeleid door Hans de Waard

Weergaven: 50

Berichten in deze discussie

In je ontwikkelingsproces kun je in een of twee keer best een grote stap maken. De "jas" en "jassen" die ieder mens aan heeft zijn individueel bepaald en wellicht zijn er "jassen" die je in een keer kunt uittrekken. De titel, die hier gebruikt wordt suggereert dat je je verleden in een keer kunt loslaten. Als psychosociaal therapeut, partner- en relatietherapeut, counselor en coach wil ik toch mijn bezwaar uiten tegen deze mijns inziens onjuiste suggestie. Dat is valse hoop geven en iets pretenderen dat niemand kan waarmaken. Nog los van het feit of je dat wel moet willen. Je kunt van een ander niet aangeven of die in staat is om een "jas" in een keer uit te trekken. Ik geef hier geen oordeel over de jassentechniek zelf uiteraard, omdat ik die niet ken, maar het gaat mij uitsluitend om de titel. Ter vergelijking: "Met deze techniek bent u in een keer uw overgewicht kwijt. Raak in een (of twee) keer alle belastende kilo's kwijt". Klopt mijns inziens niet, werkt niet en zeker in hulpverleningsland vind ik het uit den boze. Misschien is "jassentechniek" een fantastische behandelingsmethode en hebben er al vele mensen heel veel baat bij gehad, maar deze titel boezemt mij geen vertrouwen in. Los van de missende ; en de t zou ik de titel dus veranderen. De mogelijke, realistisch te verwachten resultaten zou ik dan wel aangeven. Succes.
Beste Bert-Jan,

Deze techniek bestaat al een tijdje en er is veel materiaal, reacties etc die de doeltreffendheid en effectiviteit heeft bewezen. Ik snap dat je zo reageerd, maar wil je toch ook verwijzen naar de website van Hans de Waard www.jassentechniek.nl
Het is niet meer nodig, om oeverloos trauma's te doorwerken, eindeloos sessies te volgen etc. De reacties van de mensen die het hebben gedaan spreken voor zich. Alles gebeurd in respect met de vrije wil en het Hoogste Goed dienend.

Wil je nog even meegeven dat ik de naam niet heb verzonnen, de techniek werkt en daar gaat het om, what's in the name!
Beste Evelien,

Het ging en gaat mij niet om de titel van de training, maar ik schreef uitgebreid over jouw aanhef. Die is misleidend en valse hoop gevend en getuigt niet van professionaliteit. Als therapeut vind ik dat dat niet kan en daartegen gewaarschuwd moet worden. Wat je ook onder het Hoogste Goed verstaat, dat dient het, in mijn visie over wat goed is, niet. Teveel mensen zijn al de dupe geworden van dit soort valse hoop gevende wervingsmethodes. Nogmaals, over de techniek zelf heb ik geen oordeel. Zie hetgeen ik daarover al schreef. In mijn reactie zat ook een tip. Ik voeg er aan toe dat vele spelfouten bij lezers de indruk kunnen wekken dat betrokkene het met de zorgvuldigheid niet nauw neemt. Dat kan dan, wellicht geheel ten onrechte, afbreuk doen aan je professionaliteit. Dat is jammer. Taal leer je ook niet in een keer, dat is duidelijk. Met vriendelijke groeten,

Bert-Jan.
Evelien van Laar zei:
Beste Bert-Jan,

Deze techniek bestaat al een tijdje en er is veel materiaal, reacties etc die de doeltreffendheid en effectiviteit heeft bewezen. Ik snap dat je zo reageerd, maar wil je toch ook verwijzen naar de website van Hans de Waard www.jassentechniek.nl
Het is niet meer nodig, om oeverloos trauma's te doorwerken, eindeloos sessies te volgen etc. De reacties van de mensen die het hebben gedaan spreken voor zich. Alles gebeurd in respect met de vrije wil en het Hoogste Goed dienend.

Wil je nog even meegeven dat ik de naam niet heb verzonnen, de techniek werkt en daar gaat het om, what's in the name!

RSS

richting geven aan
je leven en werk
"beschrijft de essentie van 'persoonlijk leiderschap'
in werk en leven"

"lees dit boek en je weet alles"

meer reacties...
te koop bij:
managementboek.nl

"Wil je weten wie je bent en wat je hier te doen hebt?"
"authentiek, overzichtelijk, helder en enorm inspirerend"

te koop bij: