Spiritueel Ondernemers Netwerk

Nieuws van Spiritueel Ondernemers Netwerk (herfst 2017)              6 oktober 2017

Spiritueel Ondernemers Netwerk
Hallo beste mensen,

Met enthousiasme kondig ik de volgende netwerkbijeenkomst aan. We gaan dan aan de slag met het gedachtegoed van Alan Seale, transformational Presence. Over Alan Seal schreef ik al eens enthousiast in een vorige nieuwsbrief. Nu gaan we er echt mee aan de slag. Ik heb er zin in.

Periodiek heb ik met mijn medeauteurs een gesprek met spirituele gids Michael, de bron voor ons boek Michaelsysteem, de essentie van je persoonlijkheid. Dit jaar spraken we al eens over 'de golfbeweging in jouw transitie van oude- naar nieuwe energie’. Toen hebben we vooral gesproken over de mensen die ervoor kiezen om de transitie in hun huidige organisatie vorm te geven. Nu hebben we aandacht gegeven aan de mensen die kiezen om dit buiten hun huidige organisatie te doen in de vorm van een eigen onderneming. Ik merk dat velen, ook binnen het Spiritueel Ondernemers Netwerk, hierbij tegen vragen aanlopen. Die vragen hebben we aan Michael voorgelegd en het resultaat staat hieronder: Hoe je in de transitie als zelfstandig ondernemer succesvol kunt zijn.

SON Netwerkbijeenkomst 21 november 2017: Leef je potentieel
Stap vanuit de toekomst het heden in.

Deze bijeenkomst gaan we aan de slag met het werk van Alan Seale, transformational presence.
Transformational presence is volgens zijn boek: Een staat van zijn, waarin iemand leeft, leidt, werkt en aan het leven deelneemt vanuit een diepgaande afstemming op zijn/haar ziel, zijn/haar zielsmissie of levensdoel, en het grotere Bewustzijn. Deze Presence opent de deur naar het grotere potentieel dat ligt te wachten om op elk moment, in elke situatie of in elke omstandigheid, te voorschijn te komen; en kan je maken tot hoeder van het potentieel, zodat dit zich kan manifesteren.
Het werk van Alan Seale kenmerkt zich door praktische toepassingen van intuïtieve kwaliteiten en diepgaande spirituele waarheden. En raakt mensen op zielsniveau. In deze middag willen we de deelnemers uitnodigen te voelen wat hun potentieel is. En de energie van dat potentieel vanuit die toekomst mee terug te nemen naar het HIER en NU. Om er daarna vorm aan te kunnen geven.

meer informatie volgt later, reserveer nu alvast.

Meer informatie en aanmelden voor de netwerkbijeenkomst...

Weten hoe de vorige bijeenkomsten waren? Lees dan de verslagen nog eens. 

Ieder jaar organiseert Het Eerste Huis een spraakmakend event rondom organisatieontwikkeling. Dit jaar staat het thema organisatiecultuur centraal en daarvoor komt niemand minder dan Harvard professor Robert Kegan naar Nederland! 

Ontwikkel je organisatie: van ‘a great place to WORK’ naar ‘a great place to GROW’
Mensen zijn nooit uitgeleerd en kunnen blijvend groeien. De nieuwe generatie is zich daar meer dan ooit van bewust en kiest voor banen die veel ruimte bieden voor persoonlijke groei en ontwikkeling. Organisaties van de toekomst zijn méér dan alleen een plek om te werken. De moderne organisatiecultuur van de 21e eeuw sluit daar op aan en ondersteunt mensen in die volwassen ontwikkeling. Sterker nog, de ontwikkeling van medewerkers staat voorop! Dit soort organisaties noemen we ‘Bewust Ontwikkelingsgerichte Organisaties’ (BOO’s).

Hoe maak je van je organisatie 'a great place to grow'?
Veiligheid en integriteit zijn onmisbaar als je mensen wilt stimuleren zich op álle aspecten te ontwikkelen. De organisatie moet een veilige cirkel zijn waar medewerkers blind op kunnen vertrouwen. Pas dan tonen mensen hun heelheid, inclusief onzekerheden en twijfels. Hóé je die cultuur realiseert? Dát ontdek je 6 november 2017. 

Schrijf je nu in

Hoe je in de transitie als zelfstandig ondernemer succesvol kunt zijn.

strand branding zee 540x175

Een mix van gelijkwaardig, mensgericht, rechtvaardig en transformerend zorgt ervoor dat je de nieuwe energie ook daadwerkelijk kunt creëren.

Antwoorden van Michael gechanneld door Christy.

Theo: In ons vorige gesprek hebben we gesproken over de transitie van oude naar nieuwe energie, hoe je daar voor jezelf invulling aan kunt geven en de golfbewegingen die je hierin kunt waarnemen. Daarbij hebben we vooral gesproken over de mensen die ervoor kiezen om de transitie in hun huidige organisatie vorm te geven. Een deel van de mensen kiest er echter voor om dit buiten hun huidige organisatie te doen in de vorm van een eigen onderneming. In onze praktijk komen we veel mensen tegen die op deze manier ervoor gekozen hebben hun hart te volgen, te doen wat bij hun resoneert, en er mee worstelen om daarin succesvol te zijn. Wat kan Michael hierover zeggen?

MichaelHet is belangrijk dat men bewust kiest. Want heel veel mensen die zich niet meer senang voelen in de organisaties die in de oude energie verkeren, zijn net zo hard bezig om hun eigen vege lijf te redden. Zij zien dan als mogelijkheid om hun hart, missie of innerlijke behoefte op een andere manier na te streven en daardoor hun leven over een andere boeg te gooien. Dus de motivatie waarom iemand het eigen werk of dienstverband opzegt is heel erg belangrijk. Er zijn verschillende redenen om zelfstandig te willen zijn. Vraag jezelf af: Is het het voldoen of willen volgen van je missie dat je de inspiratie geeft om andere wegen te bewandelen? Is je motivatie ‘genoeg is genoeg en ik kom hier geen stap verder, ik zit hier niet meer op mijn plek, dus ik moet wel iets anders aangaan en proberen?’. En: Wil ik geen baas meer boven mij hebben, mijn eigen tijden kunnen bepalen en het op mijn manier kunnen doen? Je voelt bij deze vragen het verschil tussen bijvoorbeeld het willen neerzetten en leven van je missie of dat je niet meer met de knellende banden om kan gaan. Dus het is heel belangrijk of er deuren open gaan voor het meebewegen in de nieuwe vorm, want natuurlijk zijn er ook organisaties die op zoek zijn naar die meer verdiepende vorm om een mensgerichte maatschappij te creëren of er aan bij te dragen. Kijk maar naar alle initiatieven die genomen worden in relatie met duurzaamheid. Er is heel veel in beweging, echter als je denkt dat je deuren kunt openen omdat je al zover ontwikkeld bent, gaan de deuren die op een kier staan feitelijk weer dicht. Omdat namelijk het bewustzijn en ook de gevoeligheid voor zuiverheid, voor echtheid en kwaliteit bij mensen toeneemt, kun je alleen deuren openen als je jouw missie geleerd hebt te leven. Als het ‘praten over’ is, waar bosjes mensen mee bezig zijn, dan is het ook wel goed dat zij geen zaadjes kunnen leggen, want dat zijn eigenlijk valse vruchten. Mensen die leven vanuit een missie komen ook op de plekken waar ze echt gemeend gevraagd worden. Echter als je zegt ik word zelfstandige want ik heb een boodschap en daar kan ik ook mijn brood mee verdienen, dan zit daar niet de juiste energie of juiste intentie in zodat het door anderen ook ontvangen kan worden. Die mensen zullen inderdaad ook niet hun schoorsteen laten roken. Dus als je bereid bent om vanuit een houding van dienstbaarheid aan de transformatie te leven en te werken, waar de maatschappij heel erg open voor staat, dan zal je eerder op plaatsen komen waar je bijdrage gewenst is en effect zal hebben.

Lees verder over hoe belangrijk de intentie is waarmee je de stap zet, welke kw...

Ook op Michaelinzicht.nl:

Warme groet en tot snel ziens,

Theo

Weergaven: 50

richting geven aan
je leven en werk
"beschrijft de essentie van 'persoonlijk leiderschap'
in werk en leven"

"lees dit boek en je weet alles"

meer reacties...
te koop bij:
managementboek.nl