Spiritueel Ondernemers Netwerk

Nieuws van Spiritueel Ondernemers Netwerk (2017-1)
8 januari 2017
Spiritueel Ondernemers Netwerk
Hallo beste mensen,

Na een chaotisch 2016 belooft 2017 energetisch heel anders te zijn. Komt er na de chaos een (nieuwe) orde? Wat is eigenlijk chaos en orde? Als interim manager probeer ik altijd orde in de chaos te scheppen. Door met een ander bewustzijn naar chaos te kijken is daarin echter ook vaak een orde te zien. En wat doen chaos en orde met onze inspiratie en creativiteit? Toen Mike Bais mij tijdens de vorige netwerkbijeenkomst hierover aansprak en voorstelde om dit thema tijdens een volgende bijeenkomst te gaan ervaren was ik direct enthousiast. 30 januari is het zover. Doe je mee?

De vorige netwerkbijeenkomst was trouwens weer overtekend. En terecht, we hebben na een inleiding en voorbeeld van Caroline Franssen onze eigen opstellingen begeleid en dat leverde veel deelnemers hele mooie inzichten. Dankjewel Caroline! En dankjewel Lies Kruiniger voor je mooie verslag.

Verder wens ik je veel Gelukkig Zijn in 2017, het jaar waarin het Spiritueel Ondernemers Netwerk 10 jaar bestaat! Lees er verder meer over. 

Gelukkige groet,

Theo Buijsrogge

Ik wens je veel geluk in 2017

Jaarlijks maak ik een interactieve nieuwjaarswens. Dit jaar wens ik je veel Gelukkig Zijn!

Kijk hier voor de achterliggende boodschap: volledige, interactieve nieuwjaarswens
Of bekijk de YouTube-versie

Netwerkbijeenkomst 30 januari 2017: Chaos- Orde en Creativiteit

Hoe kan ik in mijzelf en mijn levensproces, onderscheid maken tussen chaos en orde en hoe kan ik deze twee laten samenkomen om inspiratie, inzicht en creativiteit te ervaren? 
Voor de meeste mensen is creativiteit iets wat ons "toevalt", waar we als een kunstenaar op wachten tot we verder kunnen met ons werk. Maar creativiteit is veel meer dan een spontaan proces: het is iets wat we bewust kunnen maken in onszelf, wat we zelf kunnen genereren. Door de principes van CHAOS en ORDE te ervaren, worden we als vanzelf geïntroduceerd met CREATIVITEIT. 
In deze bijeenkomst gaan we de principes van Chaos-Orde-Creativiteit direct ervaarbaar maken. Ieder krijgt handvatten aangereikt om in haar/zijn eigen persoonlijk- en werkproces beter om te gaan met chaos en orde, deze beter te begrijpen en er gebruik van te maken op een creatieve wijze. Het wordt zowel een innerlijk als uiterlijk proces waarbij ieder meedoet in de training.

We worden hierbij begeleid door Mike Bais.
Hij maakt hiervoor gebruik van oude esoterisch- Kabbalistische wijsheid, welke door hun tijdloosheid en universaliteit, ieder mens in deze moderne tijd kunnen inspireren en instrueren. Door zijn jarenlange ervaring met diverse groepen, zijn er veel bedrijven en individuen die nog steeds gebruik maken van deze training (in zichzelf of in groepsverband)

Weten hoe het de vorige keren was? Lees dan de verslagen nog eens.

Meer informatie en aanmelden voor de netwerkbijeenkomst...

Wat wel werkt

Ik mag wel zeggen dat ik de afgelopen jaren een behoorlijke groei heb doorgemaakt, van iemand die uitsluitend zijn ratio volgde naar iemand die ratio, gevoel en intuïtie en gevoel in balans in kan zetten. Mijn intensieve readingopleiding bij het CLI heeft daar belangrijk aan bijgedragen.

Toch vind ik het niet altijd eenvoudig om altijd in verbinding te zijn met mijn innerlijk wezen, vooral op mijn werk, waar het vooral gaat over doelen stellen, plannen maken, stappen zetten, problemen oplossen en actie. Dat is anders dan in alle rust op een stoeltje bij het CLI. 

Daarom besloot ik om dit jaar vooral te focussen op leven vanuit Zijn.

En vervolgens loop ik tegen het boek Wat wel werkt van Alan Seal aan, dat precies daarover gaat. Alan heb ik ontmoet bij het seminar The essence of leadership van Het Eerste Huis dat hij met Otto Scharmer gaf onder de titel  Hij maakte daarbij veel indruk op mij, dus kocht ik het boek meteen.

Het gaat over Transformational Presence. Volgens het boek: Een staat van zijn, waarin iemand leeft, leidt, werkt en aan het leven deelneemt vanuit een diepgaande afstemming op zijn/haar ziel, zijn/haar zielsmissie of levensdoel, en het grotere Bewustzijn. Deze Presence opent de deur naar het grotere potentieel dat ligt te wachten om op elk moment, in elke situatie of in elke omstandigheid, te voorschijn te komen; en kan je maken tot hoeder van het potentieel, zodat dit zich kan manifesteren.
Vooral het praktische toepassingen van intuïtieve kwaliteiten en diepgaande spirituele waarheden spreken mij erg aan. Jou ook, kijk dan een op managementboek of bol.com.

Ik zie dat Alan Seal ook twee keer per jaar de training Transformational Presence for Leaders and Coaches with Alan Seale geeft. Wellicht ook interessant.

Nieuwe gesprekken met Michael

Periodiek hebben we een gesprek met spirituele gids Michael, de bron voor ons boek Michaelsysteem, de essentie van je persoonlijkheid.

Recent bespraken we verschillende onderwerpen die nu op de website www.michaelinzicht.nl zijn gepubliceerd.

Stel zelf een vraag aan Michael... of lees alle antwoorden van spirituele gids Michael over zeer verschillende thema's, ook wat jou nu bezig houdt.

Spiritueel Ondernemers Netwerk 10 jaar

Het Spiritueel Ondernemers netwerk is ontstaan uit mijn eigen zoektocht naar toepassing van spiritualiteit in het werk. Het begon ...

Lees meer in het hele artikel...

Het is bijzonder om te zien hoe dit alles als vanzelf stroomt. Ik voel dankbaarheid dat ik dit allemaal mocht laten ontstaan.

We zijn nu 10 jaar verder en veel is veranderd. Het spiritueel ondernemers landschap is gegroeid en voor mijn gevoel meer geïntegreerd in reguliere stromingen voor ondernemen en leiderschap.

De vraag is welke betekenis het Spiritueel Ondernemers Netwerk voor jou de komende jaren kan hebben en welke veranderingen je graag zou willen zien.

Ik zie uit naar jullie reacties.

Weergaven: 51

richting geven aan
je leven en werk
"beschrijft de essentie van 'persoonlijk leiderschap'
in werk en leven"

"lees dit boek en je weet alles"

meer reacties...
te koop bij:
managementboek.nl

"Wil je weten wie je bent en wat je hier te doen hebt?"
"authentiek, overzichtelijk, helder en enorm inspirerend"