Spiritueel Ondernemers Netwerk

As it is in Heaven - Moment !

Voor vandaag 17 februari had ik me ingeschreven bij een Meditatie middag van het Spiritueel Ondernemersnetwerk.
Deze middag had als thema ‘Hoe maak ik contact met mijn innerlijk weten’.

Dat leek mij wel wat. Dichter bij je innerlijke wensen komen. Dichter bij jezelf.
Maar hoe zal zo’n middag verlopen?
Wil ik echt weten wat ik wil?
Wie ga ik ontmoeten?
Wat komt er naar boven?
Spannend, zal ik echt wel gaan of heb ik nog wat belangrijks te doen?
Nee ik ga, er schijnt zelfs een reservelijst te zijn in verband met de vele aanmeldingen.

Op weg naar Werkhoven is alles zo als het bijna dagelijks is.
Snelweg op richting Utrecht, bij Utrecht richting Bunnik, snelweg af en mijn GPS zegt nog zo’n kleine 8 kilometer te gaan.
Ik ben er al bijna.

Maar de laatste 8 kilometer zijn anders. Ik passeer een dorp en richting het conferentie centrum kom ik op een zeer landelijke weg. Dat doet mij sterk denken aan de omgeving waar ik ben opgegroeid. Leuke ervaring, terwijl dat al een heel eind achter me ligt. Leuk om weer dat gevoel te ervaren van een echt contact met de natuurlijke omgeving.

Aangekomen bij het conferentie centrum, passeer ik de receptie en ga op weg naar de tuinzaal, waar de middag zal plaatsvinden. Uit een andere ruimte op de gang, komt een bijzondere vrouw gestapt, we groeten elkaar vluchtig. Volgens mij is dat Sonja de Heer, die de middag gaat leiden. Dat belooft veel goeds of toch niet? Ik weet het niet. Laat maar komen.

In de ruimte waar de koffie en thee staat, zijn al veel mensen aanwezig. Ze kletsten gezellig met elkaar en de sfeer is open.
Dit voelt goed en ik ben ook wel benieuwd wat de middag echt gaat brengen. Ik ben niet de enige, die voor het eerst komt.
Schijnbaar is er iets bijzonders vandaag, wat deze mensen beweegt om nu wel te komen.

Bij de aftrap opent Theo Buysrogge, oprichter van het netwerk met een erg rustige houding. Hij straalt geen ‘moeten’ uit. Hij neemt de leiding en laat veel ruimte voor de groep. We verbinden met elkaar in een kring en dat voelt wat onwennig. Maar uiteindelijk voelt het wel goed om even echt contact te maken en de energie te laten stromen in de groep.

Sonja neemt het over en praat heel rustig over haar eigen ervaringen. Toen ze jong was en opgroeide in een ‘jongens’ gezin. Ze laat hele prettige stiltes vallen in haar betoog. Dat voelt goed. Ze doet opmerkelijke uitspraken, die echt binnenkomen bij mij;

“Ik wist niet dat mijn gevoelens er toe deden”

“Gewoon kind mogen zijn”

“Kontakt maken met je IK is je kompas (Intuitie) om bij je talent te komen”

“Verbinden met het kleine jongetje (/meisje) in jezelf”

“Wat zegt jouw hart, wat is jouw pad en wie WIL je zijn”

Als eerste oefening vraagt ze ons om elkaar willekeurig een hand te geven en te voelen wat er met jezelf gebeurd.
Dat lijkt mij wel aardig, deze keer eens opletten wat er in mijn gevoel gebeurd.
Na enige weerstand uit de groep gaan we van start.

Ongelofelijk!
De ene hand geeft een heel andere energie dan de andere.
Vertrouwd, Goed, Onzeker, Waar ?
Het is nog lastig om je eigen gevoelens los te koppelen van je gedachten.
Omdat ik echt probeer te voelen, probeer ik tegelijkertijd mijn gedachten stop te zetten.
Dat is lastig. Er komt van alles in me op.
Vertrouw ik dit ? Waarom is zijn hand zo dicht bij zijn lichaam? Waarom kijkt zij mij zo indringend aan?
Waarom lacht deze persoon zo vriendelijk?

Nadat we klaar zijn, kom ik tot de conclusie dat ik eigenlijk meer wil geven dan ontvangen bij zo’n introductie.
Ik ben er niet op uit om iets te ontvangen. Dat vind ik lastig.

Terwijl bij de tweede oefening ik juist veel gemakkelijker ontvang ?
Het is voor mij prettig om iemands handen op mijn schouders te voelen dan bij dezelfde persoon mijn handen op zijn schouders te leggen en een oprechte verbinding aan te gaan.
Ik weet niet zo goed, wat dit betekent. Komt vast nog wel.

Na een korte pauze gaan we aan de slag met de echte Mediatie.
Deze oefening is voor mij niet altijd even goed te volgen.
Ik twijfel nog even of ik me om zal draaien zodat ik dichter bij haar hoofd lig.
Maar toch maar niet, we zijn al begonnen en dat verstoort wellicht de oefening.
Sonja ligt zelf ook op een matje en ze heeft een zachte prettige stem, terwijl ze de meditatie begeleidt.

Ik maak contact met mijn eigen ik op 7 jarige leeftijd.
Ik ben zijn beste vriend en hij voelt zo puur. Op het eind omarm ik hem intens.

Af en toe val ik wat weg in mijn gedachten, maar Sonja’s stem voelt veilig.
Er klinkt niets door van ‘moeten’, ze weet wat ze doet. En de hele groep is rustig.
Af en toe is het alsof er niemand aanwezig is. Maar ik weet zeker dat we met meer dan 50 mensen daar zijn.

Na afloop van de meditatie komt mijn ‘As it is in Heaven’ - moment.
(Voor degene die hem niet kennen, een absolute aanrader. Een zweedse film over het teruggaan naar jezelf)
Woooow, wat mooi om al die gezichten van deze mensen nu te bekijken.
Wat een rust, zachtheid, openheid, eerlijkheid, verbinding. Ze zijn echt zichzelf en tevreden met zichzelf.

Helaas neemt deze energie alweer gauw plaats voor de dagelijkse kijk.
Bij de evaluatie zit iedereen alweer snel in zijn hoofd en voel je de verbindende ‘zelf' energie weer wegebben.
Gelukkig hebben we nog een verbindende afsluiting met een geweldige ‘Shanti’ afsluiting.

Op weg naar huis is niets dagelijks en overheerst een gevoel van rijkdom en overvloed.
Rijk aan een nieuwe ervaring, en geloof in de kracht van onze eigen energie.
Mijn innerlijk weten is aangeraakt en weet nu weer opnieuw dat het ECHT kan.

Dankjewel Sonja, die vooral zichzelf bleef, dankjewel Theo voor de organisatie en dankjewel jullie allemaal voor de ervaringen op een bijzondere maandagmiddag.

Hartelijke groet,
Paul

Weergaven: 472

Berichten in deze discussie

Nogmaals dank lieve Paul voor het delen van jouw ervaring en beleving van afgelopen maandag.

Wat een mooie ervaring zo met elkaar.  

Stil en dankbaar in ontvangst genomen. Dat doet een mens goed. En wat kun je mooi schrijven!

Harte groet, Sonja

RSS

richting geven aan
je leven en werk
"beschrijft de essentie van 'persoonlijk leiderschap'
in werk en leven"

"lees dit boek en je weet alles"

meer reacties...
te koop bij:
managementboek.nl

"Wil je weten wie je bent en wat je hier te doen hebt?"
"authentiek, overzichtelijk, helder en enorm inspirerend"