Ik netwerk nu een paar jaar in het SON mee en constateer tot mijn spijt dat het spirituele gehalte van de interactie niet stijgt. Ik bedoel, ik heb in de loop der tijd niet zoiets boven zien komen als een gedachte die de som van de individuele ideeën en meningen overstijgt. Daarom overweeg ik uit dit netwerk te stappen. Met spijt, want mijn verwachtingen gingen wel in die richting. Wat weerhoudt 'ons' om boven het ego uit te stijgen?4554182697?profile=original

You need to be a member of Spiritueel Ondernemers Netwerk to add comments!

Join Spiritueel Ondernemers Netwerk

Email me when people reply –

Replies

• Ja Johannes, mooi gezegd,

of, in andere woorden: wat je geeft (zaait) zul je in veelvoud ontvangen (oogsten)

en, overvloed is de bron van ons bestaan

en, wat ik in discussie mezelf altijd voorhoud: Jouw ervaring is een energetische reflectie van je eigen staat van zijn. Het zegt dus iets over wie jij bent.

Het kan waardevol zijn om mensen in (ego) discussies eens over deze gedachten te laten reflecteren

• Beste Theo,

een gedachte die uitstijgt boven alle individuele ideeën zou kunnen zijn dat ons leven misschien niet draait om OOGSTEN maar om ZAAIEN. 

Vertepunt.jpg

• Hallo Johannes,

Het ego is blijkbaar heel krachtig. Dat zie ik ook aan de discussies en heeft mij vooral in het begin wel vaak verbaasd. Wat men spiritueel noemt is het mijns inziens in vele gevallen niet, maar een vermomming van het ego met een mooi sausje. Omdat dit ook leerzaam kan zijn laat ik prikkelende discussies die het gevolg hiervan zijn vrijwel altijd staan. Ook leert het me hoe iedereen een ander pad loopt en zijn eigen waarheid creëert. Ik krijg regelmatig reacties van mensen dat het ze helpt in hun inzichten en ontwikkeling, dus het netwerk heeft zeker zijn waarde. Het netwerk groeit nog steeds en voor de netwerkbijenkomst vorige week was een grote belangstelling, dus blijkbaar is er een grote behoefte om op deze manier met elkaar te verbinden.

Misschien dat juist door de omvang van het netwerk de diepgang minder wordt. Dat het op een gegeven moment onvoldoende toevoegt aan je eigen ontwikkeling kan ik in ieder geval alles bij voorstellen.

Wat is volgens jou een gedachte die uitstijgt boven alle individuele ideeen?

This reply was deleted.