Afgelopen dinsdag hield ik mijn boekpresentatie (kijk hier voor een korte impressie).
het was een mooie bijeenkomst met tussen de aanwezigen ook vele leden van dit netwerk. Het was fijn elkaar in levende lijve te ontmoeten en te spreken.
Wat vinden jullie van het idee om in een ongedwongen setting vaker bij elkaar te komen om elkaar te ontmoeten en te inspireren?
Wat is dan een goede locatie, tijdstip en frequentie?
Graag hoor ik jullie ideeën hierover.
Succes en groeten,
Theo

You need to be a member of Spiritueel Ondernemers Netwerk to add comments!

Join Spiritueel Ondernemers Netwerk

Email me when people reply –

Replies

• Hoi Theo (en de rest), lijkt me een heel goed idee. En het wisselen van locatie lijkt me ook prima. Ik ben wel benieuwd naar 'life' mensen ipv alleen virtueel. Helaas kon ik dinsdag niet maar hoop jullie binnenkort te ontmoeten en te kunnen uitwisselen face to face. Groet van Nynke
  • (…) Laten we ieder onze eigen weg gaan. Dan komen we elkaar onderweg zeker tegen.
    Lees meer in de bijlage >>

In Satsang samenkomen

Het woord Satsang is Sanskriet voor “in waarheid samenzijn”. Het is samenkomen en met elkaar in gesprek zijn over inspiratie en transpiratie, ego en waarheid, zichtbare en ogenschijnlijk onzichtbare zaken, over leven en dood, over bestaan en voortbestaan en over het bestaan van de natuur en over de natuur van ons bestaan.

Satsang is voor ons samenkomen in de intentie de waarheid in jezelf aan het woord laten, met en zonder woorden.

Naast de woorden en in de stilte tussen de woorden is er muziek en meditatie. Het zingen van mantra’s werkt als instrument richting de stilte in jezelf. Door gelijktijdig te zingen en te luisteren, naar jezelf en naar elkaar, volgt, niet altijd, maar vaak wel, de stilte als vanzelf. Door je te concentreren en je aandacht gericht te houden op wat er verschijnt, zonder het woorden te geven, hoeft je er niet aan te ‘werken’. Je kunt in dit proces de ontdekking doen dat je in wezen niets anders bent dan het instrument van en naar de stilte.

Dit is die stilte die gevonden kan worden in meditatie. Samen mediteren is krachtiger dan de som van de aanwezige delen!

Deze uitnodiging heeft een onbekende herkomst en nog geen uitkomst. Hij dient zich aan als wens en voor het moment geven we er uitdrukking aan door in vaste tred samen te komen in ons huis.

Het is onze wens is om met bekenden, en nog onbekenden, spiritualiteit in het dagelijks leven te beleven. Met elkaar te zien dat het geen gescheiden activiteiten zijn en, als dit nog niet gezien wordt met elkaar te onderzoeken hoe dit samen kan vallen.

Er is een behoefte om met elkaar de ontdekkingen en weerstanden te delen die we onderweg tegenkomen. Door hilarische en ontroerende ervaringen woorden te geven verruim je je eigen zichthoek en wellicht ook die van ons. Getuige zijn van je aha momenten bij het vertellen van je eigen verhaal en zien dat het licht aangaat bij je toehoorders is een feestje!

Humor en lichtheid zijn voor ons sleutelwoorden waarin schaamte, angst en overwinningen vrijelijk gevierd kunnen worden. Lachen en onnozele doch praktische handvatten zijn gelijk de noodzakelijke zuurstof die het vuur brandend houdt; het leven lijkt al serieus genoeg!

De komende zondagmiddagen staat onze deur in Otterlo open om het huis te vullen met muziek en stilte: 7 en 21 februari, 7 en 21 maart, 4 en 18 april enz..

Voorlopig elke 1e en 3e zondag van de maand kan wat ons betreft tussen 14.00 en 17.00 van alles aan het woord komen.

De 3e zondag van de maand vinden we het fijn vinden om met jullie en met jullie kinderen deze Satsang te vieren. We denken dan in eerste instantie aan kinderen in de basisschool leeftijd, maar laat je niet door dit idee weerhouden om te overleggen over een ander inzicht. De aandacht zal deze middag gaan naar het samen muziek maken en het zingen van ritmische mantra’s. Tussendoor komt zeker het gesprek op gang en we eindigen met een geleide meditatie die past bij het moment.

Voor de thee, koek, soep en een boterham na afloop is een kleine bijdrage welkom. Het mondvermaak, de zitplaatsen en aandacht laten zich gemakkelijk delen, doch de ruimte is begrensd, dus laat even weten of je komt. Neem een meditatiekussen en als je wilt een vriend mee.

Liefs, Paul Judith

Paul is tot 10 maart op de Asrhram in Trinidad

P1010043.JPG

P1020129.JPG

Wat aan het zingen vooraf ging en er aan voorbij gaat.doc

• Hoi Theo, ik kon helaas niet bij je boekpresentatie zijn, dan maar op naar de volgende & dat kan heel goed met jouw prima initiatief. Ik was vorige week bij Seats2meet op CS Utrecht, fijne locatie, gemakkelijk te bereiken per OV en fantastische gezonde lunch. Aangezien we uit alle windrichtingen kunnen komen zou 4 per jaar een idee kunnen zijn, eerst samen lunchen en hierna inspireren.
    Ik hoor het graag, groet Ron Tenten
  • Ik ben voorstander van ontmoetingen in Nederland en Vlaanderen. Op termijn wil ik zeker zoiets organiseren in Antwerpen bijvoorbeeld.
  • Ik voel zelf wel wat voor een markt/beurs.
    Allemaal geweldig zoals het nu gaat..één en al beweging!

Hans Buijsrogge zei:
    Het lijkt me ook een goed idee! Afgelopen dinsdag merkte ik al wat een heerlijk gevoel het gaf om met al die mensen bij elkaar te zijn, het energie en trilling niveau bleef stijgen.
    Ik zou wel willen voortellen om dergelijke bijeenkomsten te hangen aan een thema, of een aantal sprekers met prikkelende verhalen uit te nodigen. Misschien kan er per toerbeurt een aantal van de leden iets over hun leven vertellen?Of een markt, waar ieder zijn/haar bedrijfje uit kan stallen.
    Ik zit vol ideeën ene wil graag meedenken.
    Ik hoop jullie allemaal snel te zien.
    Hans
  • Een uitstekend idee! Om de verdieping wat te bevorderen, zou ik zelf voor een maandelijkse bijeenkomst willen opteren. Hoewel ik een uitgesproken voorkeur heb voor een locatie in Amsterdam, kan ik "Land en Bosch" in 's-Graveland van harte aanbevelen.

Tjipke
  • Het lijkt me ook een goed idee! Afgelopen dinsdag merkte ik al wat een heerlijk gevoel het gaf om met al die mensen bij elkaar te zijn, het energie en trilling niveau bleef stijgen.
    Ik zou wel willen voortellen om dergelijke bijeenkomsten te hangen aan een thema, of een aantal sprekers met prikkelende verhalen uit te nodigen.
    Misschien kan er per toerbeurt een aantal van de leden iets over hun leven vertellen?
    Of een markt, waar ieder zijn/haar bedrijfje uit kan stallen.
    Ik zit vol ideeën ene wil graag meedenken.
    Ik hoop jullie allemaal snel te zien.
    Hans
  • Hallo Theo,

Goed idee.
    Misschien kan er op de Home page ook een oproepmogelijkheid komen voor bijeenkomsten.
    Naast de mogelijkheden voor "ik zoek een training", "ik zoek een baan" "ik zoek info" kan er een rubriek komen "ik zoek deelnemers voor een door mij georganiseerde inspirerende bijeenkomst".
    Ik vind bijvoorbeeld het idee van Kees Kaldenbach goed, gewoon bij hem thuis.
    Zou best wel eens een dialoogavond bij mij thuis willen organiseren op een zaterdagavond.

Als jij centraal inspirerende meetings gaat organiseren, ben ik zeker van de partij.

Maria
  • Ik ben er ook graag bij. Helaas dat ik niet bij de boekpresentatie kon zijn, in ieder geval veel succes gewenst. Ontmoeten lijkt me goed om meer te kunnen verbinden, anders blijven we maar van die digitale eilandjes..
  • Goeden morgen Theo,

Het lijkt me een geweldig idee om elkaar in ongedwongen sfeer te ontmoeten!

In het midden van het land en waar genoeg parkeer gelegenheid is.
    2 keer per jaar lijkt me in eerste instantie genoeg.

Misschien is deze locatie een idee?..... http://www.amelisweerd.nl

Het liefst op een zondag of maandag.

Met vriendelijke groet,

Anneke Rabius
This reply was deleted.