Mooie verkiezingsuitslag!

Bij de peiling op deze site deden 666 mensen mee en was de partij voor mens en spirit veruit als grootste gekozen. We wilden dus vooral meer verbinding, samenwerking en een nieuw bewustzijn in de politiek.

Mijn ervaring is dat het universum je altijd op je wenken bedient, maar nooit op de manier waarop je gedacht (of misschien wel gehoopt) had. Dus wat krijgen we? geen Mens en Spirit of andere partij erbij, maar een aardverschuiving en volledig versnipperd politiek veld. Een ideale situatie om al die politici te dwingen meer te zoeken naar verbinding en samenwerking en een groeistap te maken in hun bewustzijn. Op de oude manier komen ze niet meer tot zaken.
Dit heeft misschien wel veel meer positieve impact.
Mooie uitslag dus.
Wat vinden jullie ervan?

You need to be a member of Spiritueel Ondernemers Netwerk to add comments!

Join Spiritueel Ondernemers Netwerk

Email me when people reply –

Replies

• Is 'liberaal sociaal' hetzelfde als sociaal-liberaal, zoals D66? In dat geval ben ik voorstander van 'vrijzinnig-liberaal' zoals GroenLinks, omdat D66 te neoliberaal is en dus eenzijdig economisch gericht... Bovendien heeft D66 niets van sociaal-liberalisme begrepen zoals haar voorganger, de Vrijzinnig-democraten (VDB) het voor de oorlog bedoeld hebben. Grts, Jan Willem

Jolanda Verburg zei:
    Ja, ik zie wel wat in de redenering.
    NieuwNederland staat voor liberaal sociaal.
    Ik denk dat we een kabinet krijgen waarin dit vertegenwoordigd is, dus dat is de eerste stap in de goede richting ;-)

Hartelijke groet,
    Jolanda Verburg
  • Hallo Theo,

Ik denk dat de versnippering binnen het politieke landschap wel een duidelijke afspiegeling is van hetgeen leeft onder de burger hieromtrent; het vertrouwen is weg, men weet het niet meer, men wil vernieuwing. En mensen die op de oude manier door willen gaan. Ik heb hierbij het gevoel dat we politiek gezien ook op de drempel van een nieuwe tijd staan. Misschien ook politiek op weg zijn naar bewustzijn, samenwerking, de connectie met elkaar. Hoewel dat nog lang kan duren. Ik hoop in ieder geval dat dit er komt binnen de politiek. Dit is uiteraard ook afhankelijk van de burger.

Gelukkig leven we in een land waarin we politiek gezien veel keuze hebben voor partijen en er altijd een coalitie gevormd moet worden. (als ze eruit komen tenminste).

Groeten,

Matthias
  • 26.196 stemmen voor MeS. Als je al die kiezers nu eens op een plek bij elkaar zou kunnen halen. Heb je toch een statement.
  • Dank, Apocalyptisch... wie weet. Ik geloof wel dat we een chaos point naderen.

En in de huidige politiek ben ik het met je eens.

Ik zie een ander systeem.

We'll see...

En ja, teveel achter pc gezeten de komende dagen, dat ga ik minderen.

Dank voor titelsuggesties ed.,
    Iwanjka

Ronald van de Sande zei:
    Iwanjka,

Puur leiderschap conformeert zich niet. Je zult nooit een dienende politicus tegenkomen. Doet hij of zij het wel, dan is het een sukkel, want je wordt opgegeten door je 'eigen mensen', vroeg of laat.

Ook die spirituele politici zitten er gewoon maar voor één ding. Namelijk zichzelf. Ze hebben het echter alleen nog niet in de gaten ;-) Je zou eens wat Minzberg moeten lezen en dan vooral het stukje 'De politieke organisatie'. Dan wordt je veel duidelijk.

<a rel=nofollow href=www.twynstragudde.nl/img/Kennisbank/900TGIN2e-42_246.gif"/>

Het is Sabine Uitslag, maar dat hadden slimme mensen al tussen de regels door kunnen lezen.

Verder vind ik je erg onduidelijk en bijna apocalyptisch overkomen in deze discussie. Ik schat zo in dat je teveel achter de computer zit.

Succes,

Ronald

Iwanjka Geerdink zei:
    Hoi Ronald... 999 boeiend...
    De enige goede politicus is die politicus die dienstbaar en authentiek leiderschap snapt en leeft, en een goed harmonisch mens is. En een zingende vrouw pas heel goed in dit plaatje.
    Ik geloof dat zangers, artiesten de verandering gaan inzingen.

Dus... wie is die dame?;-) (half serieus, ik ben bezig bewuste muzikanten te verzamelen als harmonisch antwoord op destructief Den Haag).

Groet,
    Iwanjka
    (iwanjka@gmail.com / www.iwanjka.comt.gift.gif)

Ronald van de Sande zei:
    Hallo spirituele vrienden,

Ik zal er ook geen drama van maken...

Maar ik keek per ongeluk eens van boven naar beneden en raad wat ik toen las?

999!

Ik ga maar weer eens door met het achteruit draaien van mijn Beatle platen. :-)

Politics is not the art of the possible. It consists in choosing between the disastrous and the unpalatable.
    - John Kenneth Galbraith

Wat ik maar wil zeggen.

De enige juiste politicus, is een mooie politicus.

%3Ca%20rel%3Dnofollow%20rel%3Dnofollow%20rel=nofollow%20href=www.tctubantia.nl/multimedia/archive/00813/spinrock_813187b.jpgt.gif" title="" alt="undefined"/>

Groeten,
  • Hoi Ronald... 999 boeiend...

De enige goede politicus is die politicus die dienstbaar en authentiek leiderschap snapt en leeft, en een goed harmonisch mens is.

En een zingende vrouw pas heel goed in dit plaatje.

Ik geloof dat zangers, artiesten de verandering gaan inzingen.

Dus... wie is die dame?;-) (half serieus, ik ben bezig bewuste muzikanten te verzamelen als harmonisch antwoord op destructief Den Haag).

Groet,
    Iwanjka
    (iwanjka@gmail.com / www.iwanjka.com)

Ronald van de Sande zei:
    Hallo spirituele vrienden,

Ik zal er ook geen drama van maken...

Maar ik keek per ongeluk eens van boven naar beneden en raad wat ik toen las?

999!

Ik ga maar weer eens door met het achteruit draaien van mijn Beatle platen. :-)

Politics is not the art of the possible. It consists in choosing between the disastrous and the unpalatable.
    - John Kenneth Galbraith

Wat ik maar wil zeggen.

De enige juiste politicus, is een mooie politicus.

<a rel=nofollow href=www.tctubantia.nl/multimedia/archive/00813/spinrock_813187b.jpg" title="" alt="undefined"/>

Groeten,
    Under construction
    Visit the post for more.
  • Maak geen drama van 666.

600 voor God, 60 voor je naaste en 6 voor jezelf.

Niets mis mee.

Josefien Harmsen zei:
    666 is geen goed getal.Tik het maar eens bij google in."Het getal van het beest, de antichrist enz."
    Er heeft dus blijkbaar een duiveltje tussengezeten.
  • Helaas, is word niet echt blij van de wetenschap dat een zesde deel van onze bevolking onze spreekwoordelijke tolerantie ten grave heeft gedragen door een stem op een xenofobe partij die zich uitsluitend met geestverwanten van eigen bodem wil verbinden.

Een vriend vertelde gisteren dat hij zijn voornemen gaat uitvoeren om te emigreren. Hij wil niet meer in een land wonen waar PVV in de regering zit. Ik kan me er iets bij voorstellen, maar denk ook: dat is wel de makkelijkste weg.
    Blijven en de proberen iets te doen met de oorzaken van die verbijsterende uitslag, werkelijk zoeken naar verbinding en samenwerking lijkt me een moediger optie.

groet,
    Petra
  • Gaia (wereld) gaat zelf de stekker er uit te trekken. Systemjam. Systeemkortsluiting.

Jammer dat zoveel mensen dit gaan beseffen als een gedeelte van hun broers en zussen verdronken is, en bij hen zelf het water tot aan de borst staat (luister bv naar The Times They Are-a-Changing, Bob Dylan).

En 'Don't dream it is over' (Crowded house).

Kortom, er moet eerst helaas nog een bak meer leed komen.... het zij zo. Dit hadden we met bv M&S en NwNL willen voorkomen.... maar we gaan door.

Ja, 666, bijzonder nummer.

Hopelijk doen er volgende keer 777 mensen mee met de peiling.

Doei,
    Iwanjka
  • Hallo Theo,

helemaal met je eens, ik voel dit ook zo.

Wat een leuke en uitdagende tijd is het toch,

zowel voor ieder persoonlijk als collectief staat er zoveel te gebeuren.

Met groet,
    Jacqueline
  • Zo had ik het nog niet bekeken.

De politiek is in zekere zin een afspiegeling van het collectieve bewustzijn van het volk. Nu het bewustzijn toeneemt, zal ook de politiek moeten veranderen. Het gaat wel steeds sneller maar echt hard gaat dat niet.

Aangezien de tijd een beetje begint te dringen, zullen er nog wel enige wake-up calls nodig zijn voor volk en politiek om echt het roer om te gooien.

Groetjes,

Bert-Jan
This reply was deleted.