Mijn ervaring is dat het universum je altijd op je wenken bedient, maar nooit op de manier waarop je gedacht (of misschien wel gehoopt) had. Dus wat krijgen we? geen Mens en Spirit of andere partij erbij, maar een aardverschuiving en volledig versnipperd politiek veld. Een ideale situatie om al die politici te dwingen meer te zoeken naar verbinding en samenwerking en een groeistap te maken in hun bewustzijn. Op de oude manier komen ze niet meer tot zaken.
Dit heeft misschien wel veel meer positieve impact.
Mooie uitslag dus.
Wat vinden jullie ervan?
You need to be a member of Spiritueel Ondernemers Netwerk to add comments!
Replies
Jolanda Verburg zei:
Ik denk dat de versnippering binnen het politieke landschap wel een duidelijke afspiegeling is van hetgeen leeft onder de burger hieromtrent; het vertrouwen is weg, men weet het niet meer, men wil vernieuwing. En mensen die op de oude manier door willen gaan. Ik heb hierbij het gevoel dat we politiek gezien ook op de drempel van een nieuwe tijd staan. Misschien ook politiek op weg zijn naar bewustzijn, samenwerking, de connectie met elkaar. Hoewel dat nog lang kan duren. Ik hoop in ieder geval dat dit er komt binnen de politiek. Dit is uiteraard ook afhankelijk van de burger.
Gelukkig leven we in een land waarin we politiek gezien veel keuze hebben voor partijen en er altijd een coalitie gevormd moet worden. (als ze eruit komen tenminste).
Groeten,
Matthias
En in de huidige politiek ben ik het met je eens.
Ik zie een ander systeem.
We'll see...
En ja, teveel achter pc gezeten de komende dagen, dat ga ik minderen.
Dank voor titelsuggesties ed.,
Iwanjka
Ronald van de Sande zei:
De enige goede politicus is die politicus die dienstbaar en authentiek leiderschap snapt en leeft, en een goed harmonisch mens is.
En een zingende vrouw pas heel goed in dit plaatje.
Ik geloof dat zangers, artiesten de verandering gaan inzingen.
Dus... wie is die dame?;-) (half serieus, ik ben bezig bewuste muzikanten te verzamelen als harmonisch antwoord op destructief Den Haag).
Groet,
Iwanjka
(iwanjka@gmail.com / www.iwanjka.com)
Ronald van de Sande zei:
600 voor God, 60 voor je naaste en 6 voor jezelf.
Niets mis mee.
Josefien Harmsen zei:
Een vriend vertelde gisteren dat hij zijn voornemen gaat uitvoeren om te emigreren. Hij wil niet meer in een land wonen waar PVV in de regering zit. Ik kan me er iets bij voorstellen, maar denk ook: dat is wel de makkelijkste weg.
Blijven en de proberen iets te doen met de oorzaken van die verbijsterende uitslag, werkelijk zoeken naar verbinding en samenwerking lijkt me een moediger optie.
groet,
Petra
Jammer dat zoveel mensen dit gaan beseffen als een gedeelte van hun broers en zussen verdronken is, en bij hen zelf het water tot aan de borst staat (luister bv naar The Times They Are-a-Changing, Bob Dylan).
En 'Don't dream it is over' (Crowded house).
Kortom, er moet eerst helaas nog een bak meer leed komen.... het zij zo. Dit hadden we met bv M&S en NwNL willen voorkomen.... maar we gaan door.
Ja, 666, bijzonder nummer.
Hopelijk doen er volgende keer 777 mensen mee met de peiling.
Doei,
Iwanjka
helemaal met je eens, ik voel dit ook zo.
Wat een leuke en uitdagende tijd is het toch,
zowel voor ieder persoonlijk als collectief staat er zoveel te gebeuren.
Met groet,
Jacqueline
De politiek is in zekere zin een afspiegeling van het collectieve bewustzijn van het volk. Nu het bewustzijn toeneemt, zal ook de politiek moeten veranderen. Het gaat wel steeds sneller maar echt hard gaat dat niet.
Aangezien de tijd een beetje begint te dringen, zullen er nog wel enige wake-up calls nodig zijn voor volk en politiek om echt het roer om te gooien.
Groetjes,
Bert-Jan