Hoe kan ik als waarnemer een impressie schrijven over circa 50 mini-workshops?

Is dit wellicht de essentie waar deze wondere workshop van Roos over ging?

Het overstijgen van het menselijk zien, waar je slechts materie benoemt.

Wat gebeurde er op deze middag?

Iemand in de kring zei b.v. na een oefening dat ze geen tijd  ervaarde.

Een ander dat ze de zaalruimte niet meer ervaarde. Toch zaten ze er. 

Was dit de strekking van deze wondere middag?

We begonnen met de (vierkante) kring geleid door Theo. We hadden net zo goed onze handen kunnen thuis laten, want dit mochten we niet naar elkaar uitsteken om te om-handen.

Het deed geen wezenlijke afbreuk aan de ”normale” hand-door-hand-energiedoorstroming, zo bleek voorzichtig uit rondvraag.  

Hebben we het aan Corona te danken, dat we nieuwe ervaringen kunnen opdoen?

Het voortstel rondje door je naam te noemen, waarop de anderen je welkom zongen, was het oude normaal. Heerlijk om te doen.

Mag van mij zo blijven. Vooral dat ontvangen is zo lekker 😊  

Roos vertelde over de ziel en het lichaam en maakte dat niet al te lang. Je zou daar uren of weken over kunnen praten, maar wilde ons voornamelijk laten ervaren.

Zij gaf aan wat ons te wachten stond. We zouden door te ruimte gaan lopen en elkaar ontmoeten door oogcontact. Wanneer dat voldoende zou zijn, loop je  door naar een ander. Wanneer je dat bij 5 personen had gedaan, dan zou je weer gaan zitten.  

Het bleek dat daar verschillend tegen aangekeken werd. Bij de een als ongemakkelijk en bij de ander juist leuk spannend.

Zo kan je je voorstellen dat daar allerlei gradaties tussen zitten.

Dat telt voor een groep van 20, maar gaat ook op voor 7, 6 miljard mensen.

We zien allemaal anders.

Ik maak even een sprongetje. Na enige tijd was er een sterk gevoel bij diverse deelnemers van eenheid die in de ruimte “hing”.    

Is dit niet mystiek? Het is er en je ziet het niet.

Schiet mij te binnen dat iemand vertelt over haar nieuwe workshop en het woordje vlinders daarbij noemt en waarachtig achter haar zie ik door het venster enige vlinders boven de struiken vrolijk dartelen.

Werkt de natuur ook mee? Zie je die omdat we anders hebben leren kijken tijdens deze workshop?

Weer even terug naar de oefeningen.

We kregen dus de opdracht om in elkaars ogen te kijken. In tweetallen besprak je door wat je beleefd had. Wanneer je daarna iets in de groep wilde delen was daar gelegenheid voor.

Mooi om je gevoel onder woorden te brengen en ook mooi om de ander te horen. Steeds weer verwonderend dat een ieder zijn eigen beleving ervaart.  

Ik droomde even weg en stelde mij voor dat Trump, Poetin en Erdogan in deze workshop zouden zitten…… heb het niet verteld in de groep en zie het voordeel dat ik dit verslag mag schrijven 😊  

Weet je wie ik daar ook zag zitten?

Ghandi met Be the change .

Hoe verhoud ik mij met mijn medeweggebruikers wanneer ik zo meteen in de auto zit 😊

Dat was ook de strekking het verhaal van Roos, dat je niet alleen mediteert op je kussentje, maar je juist deze meditatieve houding in de Kalverstraat praktiseert.

De oefeningen gingen door en de volgende was om NIET in de ogen te kijken, maar de ruimte tussen de ogen. Ik bekende tijdens het rondje dat ik gesjoemeld had. Ik werd steeds naar de ogen getrokken. Plezierig dat Roos ook ruimte bood aan mijn eigen wijze. Dat deed ze ook bij anderen. Ik vind dat altijd zo plezierig.

Dat werd ook zo helder bij de laatste oefening, waar de groep bepaalde hoe die uitgevoerd zou gaan worden.  Roos deed een stapje terug, waardoor dit kon ontstaan.

Dit zijn de leiders naar mijn hart……. FACILITEREN

Er was ook een oefening waar je met de intentie VREDE de ander ging ontmoeten.

Wooouh!!

Zo wonderlijk dat de verschillende intenties zo’n andere uitkomst bewerkstelligen.

In het afsluitrondje werden er hele mooie ervaringen gedeeld. Mooi om naar te luisteren.

Had zefl geen woorden, was in een overweldigende Stilte gevallen en daar zit ik nu nog in.

Voor eeuwig? 😊   

Alvast voor dit moment.

Die heb ik alvast in de pocket 😊.

Dank aan Roos en Theo en alle deelnemers.

Leven wij nu reeds in de hemel?

Is het niet een kwestie van ZIEN?    

Het was een GOUDEN middag, die lang na werkt………………

You need to be a member of Spiritueel Ondernemers Netwerk to add comments!

Join Spiritueel Ondernemers Netwerk

Replies

• Dankje wel voor het compliment, Theo.

Het was een feest van herkenning, realiseer ik mij.
    Wordt nog eens bevestigd door het artikel van Roos dat jij meestuurt.
    Echt balsem voor de ziel!

Zo maar een paar steekwoorden:
    Het lichaam liegt nooit ( ik laat het woordje "bijna" zelfs weg)
    De trigger, die jouw eigen verdriet aanraakt.
    Door te "oefenen" wordt je ontvankelijk
    Gezicht vervormen/hallucineren
    Hersengolven die synchroon gaan lopen
    Woouh! Dank!!
  • Wat een mooie impressie heb je geschreven. Dankjewel
    Roos citeerde uit dit artikel: 'Wat oogcontact met je doet, hoe we het inzetten en ervaren'. Hier is de link: https://buildingconversation.nl/community-item/wat-oogcontact-met-j...
This reply was deleted.