Nieuws van Spiritueel Ondernemers netwerk                                               4 januari 2021
5130783689?profile=RESIZE_710x

Hallo beste mensen,

Ik wens je allereerst een bijzonder 2021 en vooral:

8381584085?profile=RESIZE_584xZie de uitgebreide, achterliggende wens op YouTube

Vanwege alle huidige beperkingen heb ik nog geen plannen voor een nieuwe netwerkbijeenkomst. Ik hoop je die snel te kunnen melden. De afgelopen jaren hebben we heel veel uiteenlopende dingen gedaan. Mijn lijstje met mogelijkheden is daardoor flink geslonken. Heb je leuke ideeën voor een volgende bijeenkomst, laat het me dat dan weten.
De vorige bijeenkomsten nog eens herbeleven? Lees dan hier de impressies/verslagen ervan.

Nadat een groot project van mij afgerond was heb ik veel tijd kunnen besteden aan iets wat ik al langer wilde doen: alle krachtplaatsen in kaart brengen. Ik ben al een heel eind met de Michael-Apollo-lijn. Lees hieronder meer. 

Ook in deze nieuwsbrief een nieuw gesprek met spirituele gids Michael over positieve flow en het bereiken van een neutrale positie.

Tenslotte ga ik even in op moeiteloos ondernemen.

Ik hoop je snel weer te ontmoeten.

Hartelijke groet,

Theo

theo@spiritueelondernemersnetwerk.nl

Krachtplaatsen in kaart gebracht

8381009857?profile=RESIZE_584xSinds ik bij CLI de readingopleiding heb gevolgd, heb ik geleerd om energie te lezen en heb ik ervaren hoe interessant het is om de energie van zogenaamde krachtplaatsen te ervaren. 

De energie op deze plekken is voelbaar en helpt je antwoorden te krijgen op levensvragen. We spraken er ook ooit over met spirituele gids Michael, die hierover in dit artikel zegt: Wat deze plekken doen is eigenlijk een verbinding makkelijker maken met het universeel weten. Zoals ieder weet heeft de aarde een hele grote mate van kennis in zich opgeslagen. Deze kennis ondersteunt het verlangen van mensen om aan zichzelf vragen te stellen die, zoals u het noemt, levensvragen zijn. Door op deze krachtplekken vanuit vertrouwen de vraag in zichzelf of hardop uit te spreken kan men meer en makkelijker ontvangen. Deze plekken geven ook veel steun of bekrachtiging, of in gevallen waar moed nodig is, om los te laten om een volgende fase van het eigen leven in te gaan. Door die kracht / moed daarin te voelen kan er een krachtig zelfvertrouwen ontstaan en waardoor de keuze helderder is. Hierdoor verdwijnt twijfel zodat het ook echt gezien kan worden voor het innerlijk weten of het grotere bewustzijn. Daardoor verandert de afhankelijkheid van het zoeken naar een coach of naar begeleiders in dit proces, want het innerlijk weten kent geen twijfel.

In de reading opleiding gingen we met de groep al naar Pisa en Monte Sant'Angelo. Die eerste ervaringen maakten veel indruk op mij en er volgenden nog vele andere reizen. Niet alleen met het CLI, maar ook op eigen gelegenheid. Het is mijn hobby geworden om nieuwe krachtplekken te vinden en daar dan ook zelf de energie te ervaren.

Er zijn diverse bronnen om krachtplekken te vinden. Meestal is het wel even puzzelen voordat je precies vindt waar het is. Inmiddels heb ik heel wat plekken en ervaringen verzameld en mijn natuurlijke neiging is dan om die praktisch en overzichtelijk met anderen te delen. Kijk daarvoor eens op deze pagina op mijn website: Krachtplaatsen en energielijnen

Michael-Apollo-lijn 

8381676498?profile=RESIZE_400xDit ben ik nu verder aan het uitwerken in de vorm van een (e)boek. Daarbij ben ik begonnen met de Michael-Apollo-lijn, een krachtige energielijn door heel Europa, van Ierland tot Israël. Inmiddels heb ik alle ruim 350 krachtplaatsen in kaart gebracht en de helft beschreven. De interactieve kaart waar dit op staat is vrij te raadplegen op deze pagina: Michael-Apollo-lijn

Ik sta open voor je feedback. Wat vind je ervan? Heb je vragen, aanvullingen of correcties? Laat het me weten.

Inzichten van Michael: 

Periodiek heb ik met mijn mede-auteurs een gesprek met spirituele gids Michael, de bron van ons boek Michaelsysteem, de essentie van je persoonlijkheidRecent publiceerden we hiervan:
Hoe bereik ik een staat van Zijn waarin ik bewust kan kiezen hoe ik handel?

river-photocascadia-by_Zack_Schnepf.com-600x200.jpg?profile=RESIZE_584x

Michael: Vanuit je positieve flow krijg je veel meer
zelfvertrouwen, levensvreugde en mensen gaan je ervaren als
iemand die authentiek en eerlijk zijn eigen waarheid leeft.

Antwoorden van Michael gechanneld door Christy.

Christy, Theo, Philip: We willen graag bespreken hoe je je focus op mogelijkheden kunt houden en je niet laat weerhouden door de onmogelijkheden. Het kiezen voor je mogelijkheden heeft onder meer te maken met je vrije keuze en de daarbij behorende eindverantwoordelijkheid. Het besef dat je keuzes hebt en daarvoor ook gaan staan, heeft als gevolg dat je meer betrokken bent en voelt dat je vanuit je eigen kracht een bijdrage aan de transformatie van de wereld kunt leveren. In een deel van het boek geven jullie aan hoe het proces werkt om naar de positieve kant van je persoonlijkheid te gaan en zelfs in een evenwichtige neutrale positie te komen. We citeren:
"Onze fysieke wereld bestaat geheel uit energie en is gecreëerd uit de Bron. Er bestaat geen objectieve werkelijkheid, dit is een illusie die gevormd wordt door het bewustzijn van de waarnemende mens. Alles is energie en zo vertegenwoordigen ook alle persoonlijkheidskenmerken een vorm van energie. Een van die vormen is polariteit.
Een kenmerk van onze wereld is dualiteit. Dat betekent dat elke medaille een keerzijde kent. De meest fundamentele van alle polariteiten is: liefde en angst. Alle kenmerken van je persoonlijkheid hebben een positieve en negatieve pool. Dit is niet hetzelfde als ‘goed’ en ‘slecht’, de ene kant is meer bewust dan de andere kant. De negatieve pool komt voornamelijk voort uit angst. Het sluit je af van je Essentie en geeft jou en anderen een slecht gevoel. Door je hier bewust van te worden kun je verschuiven naar de positieve pool. Dat creëert ruimte en voelt goed.
Je hebt de vrije keuze om vanuit de positieve of negatieve pool te handelen. Het is de uitdaging om je hiervan bewust te worden, beide polen zonder oordeel te accepteren en vanuit dit bewustzijn het best passende gedrag te kiezen. In je leerproces slinger je van de ene naar de andere pool.
Als je vanuit je negatieve pool handelt, is je ego aanwezig en komen onderliggende angsten naar boven. Angsten omhullen je herinnering aan wie jij in de kern bent. Je angsten scheiden je af van je ware persoonlijkheid en daarom is het belangrijk ze aan te gaan en niet te willen vermijden. Door afscheiding te ervaren en negatieve ervaringen te accepteren, groei je in bewustzijn. Het is een uitdaging om de door jou zelf gecreëerde illusies achter je te laten. Als je angsten uit de weg gaat, kom je verder van je Essentie af te staan. Als je deze aanvaart, haal je de omhulsels weg en ervaar je jouw Essentie, uitgedrukt in je ware persoonlijkheid.
Velen laten zich door hun ervaringen motiveren om zich vanuit de negatieve pool te ontwikkelen. Echter, steeds meer mensen laten zich inspireren door het verlangen om meester te worden over de positieve pool. Vanuit je positieve pool handelend ervaar je de diepere waarheid en manieren om vanuit een liefdevolle en betrokken manier met mensen en zaken om te gaan. Het is de uitdaging om in je leerproces met je pseudopersoonlijkheid af te rekenen door beide polen te integreren en tot een evenwichtige neutrale positie te komen. Je bent dan onthecht van de ervaring, staat er als het ware boven en kunt bewust kiezen hoe je handelt. In deze staat van onthechting identificeer je jezelf niet met je ervaringen, emoties en gedachten en wordt je keuzevrijheid groter.

Schematisch weergegeven:

positief-negatief-neutraal_def.gif?profile=RESIZE_180x180

Je kunt handelen vanuit de negatieve en positieve pool.
Door onthechting van je ervaringen kun je deze polen integreren,
meester worden en kom je tot een evenwichtige neutrale positie."

Tot zover deze passage.
Vanuit de neutrale positie kan je een voorbeeldfunctie hebben over hoe je kiest om dezelfde situaties op verschillende manieren te kunnen beleven en hiermee om te kunnen gaan, zonder dat je in de schijnwerpers hoeft te staan.
Kunnen jullie een toelichting geven over het belang om toch juist vanuit de positieve pool door te pakken naar de neutrale positie, waarmee je in een in balans zijnde vorm van leven staat en hoe je hierin kan blijven en zijn?

Michael: Wij vinden dit een heel bijzonder thema, zeker in deze tijd omdat het voor velen toch een lastige periode is. Soms zeggen mensen dat het saai is. Dan vergeten ze helemaal dat ze nu alle mogelijkheden krijgen om een verdiepingsslag in hun leven te maken. Mensen nemen conditioneringen van anderen bewust of onbewust over. Mensen worden uitgenodigd om bij zichzelf na te gaan: ‘Wat is voor mij essentieel in het leven waardoor ik beperkingen of conditioneringen heb die absoluut niet van mijzelf zijn, maar die ik wel eigengemaakt heb?’ Hoe kan ik achter mij laten wat mij niet meer dient?’ Als men op zoek gaat, of liever gezegd, als je zelf op zoek wilt zijn naar een verandering in je leven zodat het lichter en ook met meer levensvreugde beleefd kan worden, zul je het altijd bij jezelf dienen te zoeken. De buitenwereld is niet zo maakbaar dat je kan verwachten dat je het buiten jezelf ook kunt vinden. De buitenwereld staat namelijk altijd op afstand van wie je bent, waar je voor staat en hoe je je essentie leeft of jouw waarheid in het hier en nu moment. Als je verlangt om je leven zinvoller, vreugdevoller of met meer waarde te leven kun je ...

Lees verder over hoe je kunt kiezen om je positieve pool als levensader door je leven te laten stromen en hoe je vanuit je flowpositie meegenomen kunt worden naar de neutrale positie en welk verlangen dan ontwaakt.

Op Michaelinzicht.nl vind je ook:

Moeiteloos ondernemen

VK-Cover-MO-outline.jpg?profile=RESIZE_180x180

Veel van onze leden zijn zelfstandig ondernemers die daar bewust voor gekozen hebben nadat ze besloten hun hart te volgen. Ondanks alle spirituele inzichten over hoe je je eigen werkelijkheid creëert blijkt het dan toch nog vaak weerbarstig om succesvol te zijn. Uit de vragen die via onze website Michaelinzicht.nl worden voorgelegd en de antwoorden hierop, zie ik waar het regelmatig knelt. En precies deze knellende thema's heeft Martijn Meima in zijn boek Moeiteloos Ondernemen  beschreven.

Het heeft altijd te maken met de onderstroom en aan de hand van inzichten, oefeningen en voorbeelden laat hij je ervaren waar mogelijk een knelpunt zit en hoe je dat aanpakt.

Ik wist al dat Martijn diepgaande inzichten heel praktisch kon overdragen. Dat is in zijn boek ook goed gelukt. Je leest in het boek ook dat Martijn veel ervaring heeft met opstellingen om de onderstroom zichtbaar te maken. Dat levert sprekende voorbeelden, die zorgen voor een echte verdieping van het inzicht. Tenslotte geeft hij veel oefeningen die je helpen de onderstroom bewust te maken en te ervaren.
Al met al een heel waardevol boek dat goed duidelijk maakt waar het bij intuïtief ondernemen over gaat en hoe je moeiteloos succesvol kunt zijn.

Zoals een groot filosoof ooit zei: 'je ziet het pas als je het doorhebt'. Dit boek helpt je het door te hebben, zodat je het gaat zien.

Bestel bij bol.com en je hebt het boek snel in huis.

MAILLINK TOEVOEGEN

You need to be a member of Spiritueel Ondernemers Netwerk to add comments!

Join Spiritueel Ondernemers Netwerk