Op 11 november 2011 hebben een groep van ca 20 mensen ervoor gekozen de World Day of Interconnectedness bewust te ervaren door deel te nemen aan de SON bijeenkomst.

De lokatie Samaya in Werkhoven heb ik als een fijne lokatie ervaren waar een mooie mix is van ruimtes voor spiritualiteit, bijeenkomsten en huiselijkheid.

Een groot aantal deelnemers heeft ook het labyrint gelopen in de tuin. Dit labyrint dat een kopie is van het labyrint in Chartres is aangelegd door Lie van Schelven. Lie was zelf aanwezig om ons in te wijden in de geheimen van het labyrint. Een mooie en krachtige ervaring.  Dank daarvoor Lie.

Hierbij mijn verslag van een bijzondere bijeenkomst:

In het kader van de World Day of Interconnectedness vond op 11-11-2011 een bijeenkomst plaats in conferentieoord Samaya. Samaya is als conferentieoord al een bijzondere plaats. In deze voormalige priorij leefden van 1960 tot 1998 zusters Augustinessen die als hoofdtaak hadden: bidden voor wereldvrede.

Net als ik, maakten een aantal deelnemers van de gelegenheid gebruik om mee te doen met de ochtendmeditatie in de kapel van Samaya. Zo zaten we met een tiental mensen om 7:45 uur in een kring te mediteren onder leiding van Samaya directeur Karin Menken. Ze sloot de meditatie af met een prachtig lied “Return to your soul”. In de woonkamer maakten we daarna een praatje onder genot van een kopje koffie en thee.

Esther van de Zee leidde deze bijeenkomst, die werd gehouden in de Tuinkamer – een prachtige lichte ruimte met uitzicht op de tuin en boomgaard. We begonnen met een licht & liefde meditatie, geleid door Esther. Het verzoek was iemand met wie je je niet verbonden voelt in het licht te plaatsen. Vervolgens staken we een kaarsje aan die we in een kring in het midden plaatsten.

Na deze meditatie maakten we drie verschillende groepen om met elkaar te praten over hoe wij een bijdrage kunnen leveren aan onderlinge verbondenheid. In mijn groep realiseerden we ons hoe belangrijk het is om eerst verbinding met jezelf te ervaren en vandaar uit met anderen te verbinden.

In een andere groep werd men zich bewust van oordelen. Door te oordelen ervaart men de pijn van afgescheidenheid. Oordelen nodigen uit om onderzocht te worden, want in de weerspiegeling van de ander, herken je delen die je van jezelf niet wil zien. Je leert jezelf kennen door de ander. Ook hier zei men: verbinding met de ander, begint bij jezelf.

De derde groep zocht men verbinding met die ander door te vertellen over hun passie. Het delen van de passie doet iemand stralen en werkt inspirerend. Vanuit die liefde voor jezelf, kan je ook liefde voor de ander ervaren.

We rondden de evaluatie af met de introductie van Lie van Schelven. Lie heeft het labyrint van Chartres nagemaakt in de tuin van Samaya. Het labyrint is een eeuwenoud motief van Inwijding en Vernieuwing. Het labyrint vibreert op oerprincipes. “Bovenal is het labyrint van Chartres door zijn heilig geometrische eigenschappen het perfecte motief om de mannelijke en vrouwelijke energie in zijn oervorm weer terug te vinden, te harmoniseren en weer te verenigen zoals oorspronkelijk bedoeld ten tijde van de schepping.”

Deze plek fungeert als een lichtplek die verbonden is met een lichtnetwerk over de hele aarde, los van de bestaande leilijnen. “Het labyrint van Samaya is aangesloten op een netwerk van labyrinten. Het is verbonden met labyrinten in Noord- en Zuid Frankrijk, Patmos, Jeruzalem, Berlijn, de westelijke woestijn van Egypte en diverse plekken in Peru.”

Als je het labyrint loopt, opent een bepaalde laag. De cirkel is zo krachtig als de incheckende kracht. Lie geeft aan dat het labyrint een oorsprongsmechanisme opent. “Het terugkeren naar deze oermannelijke en oervrouwelijke trillingen en hun vereniging leidt tot Evolutionair Meesterschap en Leiderschap. Het kenmerkt zich door een diep doorvoelde bereidheid om werkzaam te zijn in alle vormen en lagen van onze Samenleving om dit Veld te verlevendigen, geheel in overeenstemming met het “het Grotere Plaatje”: de meesterlijke Timing van Ontwikkeling naar een Nieuwe Orde.”

Lie vertelt ons alvorens we het labyrint betreden, eerst “in te checken”. Dat doen we door het zeggen van onze naam en door te vertellen wat we komen brengen en wat we komen halen. Lie vraagt ons ons bewust te zijn: welke plek neem je in, waar ga je staan?

Als je het labyrint loopt en in de cirkel komt, loop je linksom. In het midden kan je de top-down verbinding ervaren. Vanuit de aarde ervaar je een enorme (vuur-)kracht. Lie vertelde dat de meeste mensen de energie van boven verwachten. Ook ik heb echter ervaren dat de energie met name heel sterk vanuit de aarde kwam. Door het labyrint terug te lopen, integreer je de ervaring in je lichaam. Alvorens het labyrint uit te stappen, “check je uit” onder dankzegging.

Voor mij was dit een prachtige en krachtige afsluiting van deze bijeenkomst. Door niet alleen te praten en te mediteren over verbondenheid, maar door deze verbinding ook met de aarde echt te ervaren in het labyrint, voelde ik me enorm verrijkt.

Dankjewel Spiritueel Ondernemers Netwerk, dankjewel Esther, dankjewel Theo.

Met hartelijke groet,

Ada Knol

You need to be a member of Spiritueel Ondernemers Netwerk to add comments!

Join Spiritueel Ondernemers Netwerk